رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد

آغاز برنامه‌های امداد تابستانی اورژانس همزمان با عید فطر/ استقرار پایگاه‌های امدادرسانی در سواحل و جاده‌ها

امین صابری نیا گفت: بنا داریم برنامه‌های امداد تابستانی را از روز عید فطر آغاز کنیم و تمام اورژانس‌های پیش بیمارستانی استانی در این زمینه آمادگی کامل دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وبدا؛‌ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، گفت: پایگاه های امدادرسانی با دستگاه های هشدار دهنده اورژانس در کنار جاده ها و سواحل مجاز برای شنا کردن مستقر خواهند بود.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت به دلیل این که محدودیت امکانات و تجهیزات برای امداد رسانی وجود دارد، از شهروندان و مسافران خواهشمندیم فقط در صورت ضرورت با شماره تلفن 115 تماس بگیرند و درخواست آمبولانس کنند. در غیر این صورت در مواقع اضطرار، خدمات رسانی مختل خواهد شد.

صابری نیا در ادامه توصیه کرد: در زمان رخداد حوادث ترافیکی، مردم از محل حادثه دوری کنند و نظاره گر نباشند چون در این صورت ترافیک ایجاد شده ناشی از تجمع، خدمات رسانی اورژانس و رسیدن به موقع خودروهای امدادی را مختل می کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: در صورت مواجه با مصدومان، اگر تجربه برخورد با فرد حادثه دیده را ندارند، اکیدا از تماس با او خودداری کنند و منتظر رسیدن نیروهای اورژانس باشند. چون رفتارهای غیر علمی در  این زمان، منجر به آسیب های غیر قابل جبران در فرد صدمه دیده خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار