زندگی در شهرهای بزرگ عامل کاهش سن سکته

برطبق شواهد موجود، وضعیت و نوع زندگی در شهرهای بزرگ عامل مهم کاهش سن سکته و در نتیجه بروز ناتوانی‌های گوناگون و افزایش مرگ و میر زودرس بوده است.

سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگا ربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: وضعیت زندگی بسیاری از افراد جامعه به گونه‌ای شده که اغلب افراد برای انجام کارهای روزمره خود با کمبود وقت مواجه می‌شوند و در نتیجه مجبورند تا بسیاری از فعالیت‌های خود را محدود کرده و حتی برخی از فعالیت‌های مفید را به کلی کنار بگذارند. 

وی با اشاره به اینکه زندگی در شهرها به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی موجب بروز گرفتاری‌های متعدد برای مردم شده است، تصریح کرد: گسترش بیماری‌های مزمن به دلایلی نظیر تغذیه نامناسب، چاقی و نداشتن تحرک بدنی از جمله این گرفتاری‌ها بوده است. 

رستگاری تأکید کرد: برطبق شواهد موجود، وضعیت و نوع زندگی در شهرهای بزرگ عامل مهم کاهش سن سکته و در نتیجه بروز ناتوانی‌های گوناگون و افزایش مرگ و میر زودرس بوده است. 

وی گفت: علاوه بر چاقی، ورزش نکردن و تغذیه نامناسب، عوامل دیگری نظیر آلودگی هوا، ترافیک و نگرانی درخصوص تأمین هزینه‌های زندگی و مشکلات روحی و روانی نیز در کاهش سن سکته در شهرهای بزرگ موثر بوده است. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: سکته ، شهرهای بزرگ ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار