اندیشگاه سازمان اسناد و نهاد کتابخانه ملی به دنبال برگزاری سلسه جلساتی‌ در حوزه های مختلف ادبیات، به سراغ ادبیات کودک و نوجوانان می‌رود.

غلامحسین شعبانی مسئول اندیشگاه سازمان اسناد و نهاد کتابخانه ملی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: اندیشگاه سازمان اسناد و نهاد کتابخانه ملی به دو دلیل تشکیل شد، دلیل اصلی تاکیدات مقام  معظم رهبری مبنی بر ایجاد کرسی های آزاد اندیشی بود که در جلسه اخیر شان با دانشجویان دوباره بر آن تاکید شد.
 
 
 وی افزود: دلیل بعدی تشکیل قسمتی به عنوان اندیشگاه در سازمان اسناد و نهاد کتابخانه ملی این مسئله است که در تمام دنیا کتابخانه های ملی جدای از وظیفه اصلی خود، مرکز صدور اندیشه نیز هست این نهاد همچنین می تواند پایگاهی برای متفکرین باشد که در آن بر بحث و گفتگو بپردازند.
 
 
 مسئول اندیشگاه سازمان اسناد و نهاد کتابخانه ملی ادامه داد: یک بخش در اندیشه گاه سازمان اسناد و نهاد کتابخانه ملی به مباحث نظری باز می‌گردد، زیرا بسیاری از معضلات جامعه به دلیل نداشتن نگاه فرهنگی به آن رخ می دهند .
 
 
 علاوه بر اندیشگاه فضایی برای فرهیختگان ایجاد می کند که در آن به معرفی و نقد کتاب و همچنین تحلیل از بزرگان ادب بپردازند.
 
 
 شعبانی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان در اندیشگاه سازمان اسناد و نهاد کتابخانه ملی مباحثی پیرامون نیایش، قرآن و ادبیات فارسی داشتیم در سلسه نشست هایی به تاثیر قرآن بر ادبیات فارسی پرداخته شد علاوه بر این جلساتی نیز پیرامون حوزه های مختلف ادبیات ازجمله تاثیر زیبا شناختی در ادبیات درآینده برگزار خواهد شد .
 
وی عنوان کرد: اندیشگاه،  در روز شنبه از کتاب محسنیان راد با عنوان در "حسرت فقر" رونمایی می کند. سلسه مباحثی پیرامون بحث خانواده را در اندیشه گاه  مطرح کردیم و سلسله جلساتی هم پیرامون ادبیات کودکان و نوجوانان برگزار شد.
 
شعبانی خاطر نشان کرد: قصد داریم اندیشگاه سازمان اسناد و نهاد کتابخانه ملی مرکزی برای اهل اندیشه و فکر بشود و دانشجویان به ای مرکز بیایند تا به تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف بپردازند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار