مدیر عامل بانک ملی:

3 هزار میلیارد تومان از منابع بانک در اختیار پروژه‌های نیمه‌‌تمام است

همتی گفت: بانک‌ باید در راستای تولید قرار گیرد و به همین دلیل بانک ملی بر اساس فشارها و سفارش‌های تکلیفی به اعطای تسهیلات نمی‌پردازند و در اختیار سفته‌بازی و مواردی غیر از چارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، همتی، مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست خبری این بانک به خبرنگاران گفت: ما در طول این مدت به ساماندهی یک سری اقدامات پرداختیم که مصادف با بیانیه‌ مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاوتی شد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم کردن اقتصاد در مقابل شوک‌های وارد شده به اقتصاد است به همین دلیل سعی شده تا در مسیر و چارچوب اقتصادهای مقاومتی و بیانات رهبری تصمیم‌گیری شود.

بانک‌ باید در راستای تولید قرار گیرد و به همین دلیل بانک ملی بر اساس فشارها و سفارش‌های تکلیفی به اعطای تسهیلات نمی‌پردازد و در اختیار سفته‌بازی و مواردی غیر از چارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت نمی‌کند.

همتی در ادامه گفت: بانک ملی باید در خدمت بخش حقیقی اقتصاد باشد که با وام‌های تولیدی و بخش‌هایی اعم از خدمات و بازرگانی که در خدمت تولید و کمک به اقتصاد است، شکل می‌گیرد.

مدیر عامل بانک ملی در خصوص اهداف این بانک گفت: اهداف 4 ساله بانک با کمک وزارت اقتصاد تعیین شده و اقدام به اصلاح ساختار سازمانی بانک در جهت پیشبرد اهداف و مسولیت‌پذیری بیشتر بانک شده است.

همتی در خصوص معوقات بانکی تصریح کرد: در بانک ملی سعی است به سمتی حرکت کنیم که انبار و شرکت‌های غیر مصرفی واگذار شود.

وی در این خصوص افزود: مهمترین مشکل ما معوقات و مطالبات مشکوک‌الوصول است که از گذشته به ما رسیده و 10 کارگروه جدا برای شناسایی، خصوصا دانه درشت‌ها تشکیل شده و خوشبختانه به نتایج خوبی دست یافته ایم.

همتی در خصوص تصمیم‌گیریهای بانک در حوزه IT  گفت: متاسفانه دستگاه‌های POS  بانک ملی در چند وقت اخیر با مشکلاتی روبرو بود و برای مصرف کنندگان اختلالاتی ایجاد می‌کرد که با تلاشی که صورت گرفت حدود 90 تا 95 درصد از این مشکلات رفع شد و بزودی این دستگاه‌ها در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

مدیر عامل بانک ملی در ادامه افزود: با توجه به مسیر اقتصاد مقاومتی و نظارت و کنترل موجود تجدید نظرهای جدی در خصوص سیاست‌های اعتباری بانک صورت گرفته است، زیرا عدم رعایت بهداشت اعتباری و عدم توجه در خرج تسهیلات موجب ایجاد مشکلاتی در این زمینه شده است و تلاش شده از تکرار اینگونه مشکلات جلوگیری شود.

همتی مدیر عامل بانک در خصوص اصلاح ساختار مالی بانک گفت: ما در این مدت سعی کردیم به اصلاح ساختار مالی بانک بپردازیم زیرا بانک ملی یک بنگاه اقتصادی است و تصمیمات گرفته شده و کارگروهای تعیین شده باید در جهت اصلاح حرکت کند.

وی در ادامه افزود: برنامه‌ ما در بانک ملی به صورتی است که بانک را به مانند یک بنگاه اقتصادی اداره کنیم و در چارچوب اقتصاد مقاومتی و ارائه خدمات به اقشار محروم جامعه بپردازیم.

همتی در این خصوص تصریح کرد: یکی از این راهکارها بررسی 410 پروژه‌ زودبازده در بانک ملی است که حدود 8 تا 10 سال پیش پرداخت شده اما تاکنون نیمه کاره و معوق شده است.

بر اساس برآورد ما 3 هزار میلیارد تومان از منابع بانک در این پروژه‌ها است و باید  به تولید اختصاص داده شود.

در همین راستا، کارگروه‌ها با هماهنگی استان‌ها در حال تعیین و تکلیف این پروژه‌ها هستند و طبق بررسی ها حدود 3 هزار میلیارد تومان دیگر برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است.

همتی در خصوص سود تسهیلات بانکی گفت: در حال حاضر عقود مبادله‌ای با سود 22 درصد و مشارکتی حداقل 21 درصد و حداکثر 26 به متقاضیان اعطا می‌شود.

* در حال حاضر تصمیمی برای اعلام بدهکاران بانکی گرفته نشده است

همتی مدیرعامل بانک ملی درخصوص معوقات بانکی گفت: تمایلی برای اعلام اسامی بدهکاران بانکی نداریم زیرا به دنبال احقاق حقوق بانک هستیم. در همین جهت کارگروه‌های تشکیل شده کمک بسیاری برای به نتیجه رسیدن این پرونده‌ها داشته اند.

زیرا با دعوت از 25 نفر از این بدهکاران با تعیین 3 شرط از جمله پرداخت بدهی، تغییر نرخ سود و تحکیم وثیقه توانستیم 2800 میلیارد تومان از این معوقات را تعیین تکلیف کنیم، اما گروه دوم حاضر به همکاری با بانک نیستند که تعداد زیادی را شامل نمی‌شوند و از طریق قوه قضاییه و ثبت درحال پیگیری پرونده آنها هستند.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: بانک ، پروژه ، بانک ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار