عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس:

انتقاد "وزارت علوم" به "طرح سنجش و پذیرش دانشجو"/ شفاف شدن مصاحبه‌ها در گرو اجرای این طرح

طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به اصلاح روند جذب و پذیرش در این مقطع و ایجاد ساختاری جدید به دور از مشکلات کنونی آزمون و مصاحبه در این مقاطع می‌پردازد.

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی به اصلاح شیوه جذب و پذیرش دانشجو در این مقاطع می‌پردازد و به رفع ابهام مصاحبه و آزمون در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌انجامد.

وی گفت: البته این طرح در وزارت علوم و سازمان سنجش با برخی مخالفت‌ها و انتقادها همراه شده است که به نظر می‌رسد، برای رفع این دغدغه‌ها نیاز است کار کارشناسی بیشتری با حضور نمایندگانی از وزارت علوم و سازمان سنجش صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم افراد مستعد و توانمند باید در مقاطع تحصیلات تکمیلی به وزارت علوم راه یابند و ساختار مصاحبه به گونه‌ای اصلاح شود که افراد معدل پایین که اکنون در مصاحبه پذیرفته می‌شوند از فیلترهای علمی تری عبور کنند. 

وی افزود: ما سعی داریم در این طرح، مصاحبه‌ها شفاف تر انجام شود و داوطلب از لحاظ عملکرد پژوهشی و تحقیقاتی نمره بیشتری به دست آورد تا از آزمون. 

وی یادآور شد: پس از تعطیلات عید فطر جزئیات بیشتر این طرح با وزارت علوم و تحقیقات بررسی خواهد شد. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۳
واقعا تاثیر مستقیم امتحانات نهایی به ضرر تمام کنکوری های بدون سهمیه می شود........تو رو جون هرکی که دوست دارید این قانون رو لغو کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سلیم
۱۱:۴۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
سلام.ایین نامه جدید پذیرش بدون کنکور ارشد چرا زودتر اعلام نشد؟من ترم 6رو گذروندم با معدل 17.37و102واحد.ایین نامه قدیم شرط پذیرش بدون کنکور معدل 16وحداقل 100واحد بود الان کردن 110واحد به نظر شما منی که بر مبنای آیین نامه قدیم ترم 6رو گذروندم مگه علم غیب داشتم که ایین نامه عوض میشه.نباید زودتر اعلام میشد تا ما هم 110واحد پاس کنیم؟چرا وزارت آشفته عمل میکنه؟
آخرین اخبار