نا امنی و دیگر مشکلات، قصه این روزهای علاءالدین

مدتی پیش بود که اخطارهای زیادی از طرف دستگاه های مختلف در خصوص نا امن بودن مجتمع موبایل علاءالدین به دستگاه های اجرایی داده شد. پس از آن همه شکایت و نارضایتی خرداد ماه اسمال بازهم شاهد افتتاح یک طبقه دیگر بر روی پایه های سست این مجتمع بودیم که اتفاقا به همین دلیل در روز بازگشایی به علاءالدین رفتیم.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ وقتی تعداد افراد حاضر در آن مراسم را مشاهده کردیم ترس تمام وجودمان را دربر گرفت چرا که تنها راه خروج در هنگام حادثه احتمالی یک راه پله است که امکان خروج در مواقع خطر تقریبا صفر است. ما نیز به هنگام خروج از مراسم مجبور شدیم با راهنمایی یکی از مسئولین از راه تاسیسات به طبقه پایین برویم.
البته چیزهای دیگری را نیز در این مجتمع به چشم دیدیم. مشکلات بسیار زیادی که ممکن است خاطره بدی را در ذهن خریدار بر جای بگذارد. چیزی که بیشتر از همه، ما را به فکر فرو برد تعداد بی شماری فروشگاه بود که کالای بدون گارانتی می فروختند و وقتی از آن ها سوال کردیم که چرا بدون گارانتی ؟ جوابشان جالب بود؛ " گارانتی یک هزینه ی اضافی است که از مشتریان دریافت می کنند و ارزش دیگری ندارد" و یا " مگر موبایل با گرانتی هم داریم"!!!!
حال یک سوال باقی می ماند و آن هم این است که آیا در این بازار کالای قاچاق فروخته می شود؟ ببخشیدمان سوال کمی خنده دار بود.
البته موضوعات دیگری نیز از جمله جیب بری، فروختن کالای دست دوم و تقلبی به جای نو و اصلی، دست فروشان و کاسبان خیابانی و غیره به گوشمان رسیده بود که بر این شدیم تا از مدیران آن مجموعه بپرسیم.
برایمان جالب بود که پس از یک مصاحبه تقریبا طولانی با یکی از مدیران آن مجموعه، وی اوضاع را کاملا عادی خواند و آن مجموعه را ایده آل توصیف کرد.

برای خواندن متن کامل مصاحبه می توانید اینجا کیلیک کنید.

ولی از آن گفتگو که بگذریم تقریبا 2 ماه پس از افتتاحیه ، گویا مسئولین نیز از این اوضاع به خشم آمده اند. بازار علاءالدین به دلیل ساخت‌ و ساز غیرمجاز، بی‌توجهی به اخطارهای مکرر درباره حریق‌های پرخطر و تداوم شرایطی که می‌تواند به آتش‌سوزی گسترده در مرکز شهر تهران منتهی شود در آستانه برخورد قضایی قرار گرفته است. حتی ممکن است شهرداری تهران به‌زودی به دلیل نقص ایمنی و تخلفات درب آن را ببندد.


گزارش همشهری آنلاین در خصوص آتش سوزی در علاءالدین

اما این تنها دلیلی نیست که این پرونده بر روی میز شهردار تهران و اعضای محترم شورا باز است، اعضای شورا می‌گویند این ساختمان کلکسیونی از تخلفات شهری است، از ساخت غیرمجاز طبقات اضافی گرفته تا دسترسی‌ها و راهروهای نا امن، نمای پرخطر و این اواخر هم اقدام برای تغییر کاربری بخشی از پارکینگ‌ها و تبدیل آنها به فضای تجاری یکی دیگر از این تخلفات به حساب می آید.
مرتضی طلایی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه شهروند، درباره آخرین وضعیت ساختمان علاءالدین در خیابان جمهوری تهران، گفت:  پاساژ علاءالدین خلاف ساخته شده و تخلفات بی‌شماری دارد این موضوع کاملا روشن است و هیچ شبهه ‌ای درباره آن وجود ندارد و در این سال‌ها هم به دفعات تخلفات این ساختمان مطرح و پیگیری شده اما نه ‌تنها نتیجه‌ای نداشته که مشکلات دیگری هم ایجاد شده است. قانون هرچه هست همان‌طور که برای دیگران اجرا می‌شود برای این ساختمان هم باید اجرا شود چرا که پشت این تخلفات افرادی هستند که حقوق مردم را پایمال کرده‌اند.
از سوی دیگر ساختمان علاءالدین آن طور که معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران می‌گوید، تاکنون سه بار به دلیل ایمن نبودن در برابر حریق و آتش‌سوزی تذکر گرفته است؛ تذکراتی که به گفته وی مالکان این ساختمان توجهی به آن نکرده‌اند.
اما تخلفات مطرح شده در خصوص این بازار قدیمی تنها به اینجا ختم نمی شود بلکه اوایل ماه جاری خبری منتشر شد در خصوص رسیدگی به پرونده های این مجتمع توسط مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی ، نمایندگان اماکن، فرماندهی انتظامی و آگاهی تهران بزرگ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اتحادیه‌های صوتی و تصویری و سازمان نظام صنفی و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت که دلیل آن را گران‌فروشی،‌ فروش کالاهای تقلبی، فروش کالاهای قاچاق و عدم درج قیمت اعلام کردند. و این امر مسئولان را بر آن داشت تا به وضعیت بازار موبایل علاءالدین  رسیدگی  بیشتری کنند.
البته هنوز هیچ اقدام و یا خبر قطعی در خصوص برخورد قضایی با این بازار منتشر نشده است و ما نیز از مسولین انتظار داریم که به جهت حمایت از حقوق مصرف کننده، مراجعه کنندگان پر تعداد و همچنین کسبه محترم این مجتمع، هرچه زودتر اقدامات لازم را صورت دهند تا شاهد فجعه ای جبران ناپذیر در آن نباشیم.

این گزارش همچنان ادامه دارد...
برچسب ها: دریچه ، علاءالدین ، موبایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار