ادبیات در هفته ای که گذشت؛

شفیعی کدکنی صاحب موزه شد

ساخت موزه دکتر شفیعی کدکنی در خانه قریشی از مهمترین رویدادهای هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ در هفته گذشته انتشارات سروش در آستانه روز خبرنگار بسته کتاب های برجسته خبرنگاری خود را منتشر کرد و به علاقمندان عرضه کرد.

همچنین دبیرکل نهد کتابخانه های عمومی کشور با حضور آذربایجان غربی، با کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی این استان دیدار کرد و از نزدیک با مشکلات و نظرات آنها آشنا شد.

فراخوان بیست و دومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

همچنین سید عباس صالحی معاون فرهنگی در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، توسعه و ترویج کتابخوانی را از مسئولیت های معاونت فرهنگی این وزارتخانه عنوان کرد.

در هفته گذشته در سفر مدیرعامل انتشارات بین المللی المهدی به پیشکک با توافق این موسسه و کمیسسیون قرقیزستان قرار شد "حماسه ماناس" از زبان قرقیزی به زبان فارسی و شاهنامه فردوسی به قرقیزی ترجمه و منتشر شود.

مدیر کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم تودیع و معارفه خود مهمترین کار تامین منابع را برقراری عدالت در دسترسی مخاطبان به کتاب بیان کرد.

همچنین با امضاء تفاهم نامه فی مابین وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو طرفین متعهد شدند و نسبت به اجرای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و روستای دوستدار کتاب همکاری لازم را داشته باشند.

در هفته گذشته عنوان شد مجمع ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اقدام به رونمایی تجهیز کتابخانه های فارسی زبان ارائه و معرفی آثار در حوزه دفاع مقدس خواهد کرد.
علیرضا پنجه ای شاعر از تلاش برای گردآوری و انتشار شعرهای شاعران ایرانی در قالب یک موضوع نسل کشی در غزه خبر داد.

تعدادی از شاعران طنزپرداز در نشستی صمیمی با رئیس شورای شهر تهران از وی خواستند تا مدیریت شهری در جهت راه اندازی فرهنگسرا یا خانه طنز در تهران تدبیر کنند.

عضو هئیت امنای خانه کتاب از بررسی پولی شدن شابک در جلسه هئیت امنای این نهاد خبر داد.
همچنین سومین جلسه شورای سیاست گذاری صنعت چاپ با حضور عباس صالحی معاون فرهنگی برپاشد. در این جلسه اعضای این شورا در زمینه تدوین آئین نامه جدید برای برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ توافق کردند.

دبیر جشنواره سراسری مشاعره رضوی از حضور بیش از 400 نفر در نهمین دوره این جشنواره خبر داد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری نیشابور از تاسیس موزه شفعی کدکنی و مرکز نیشابور شناسی در خانه تاریخی قریشی خبر داد.

اما از انتصابات این هفته حوزه ادبیات علی رمضانی طی حکمی از سوی علیرضا مختارپور به عنوان مدیر کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی منصوب شد. 





انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، حاشیه ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.