معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت خبر داد

برگزاری یازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی در 12 رشته ورزشی/حضور وزیر بهداشت در افتتاحیه این المپیاد

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از برگزاری یازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی در 12 رشته ورزشی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ محمدرضا فراهانی رشته های ورزشی مشترک میان دختران و پسران را در مسابقات دسته دو این المپیاد شامل والیبال، بسکتبال، شطرنج، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو ومیدانی، کاراته و تیر اندازی بیان کرد و گفت: علاوه بر رشته های ذکر شده رشته های فوتبال، کشتی و تکواندو برای پسران و رشته فوتسال نیز برای دختران برگزار می شود که تیم های برتر در 6 رشته ورزشی به المپیاد می رسند.

معاون دانشجویی و فرهنگی با اشاره به این که در المپیاد ورزشی امسال 45 دانشگاه علوم پزشکی کشور شرکت کرده اند، افزود: دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، مشهد، شیراز و تبریز با بیش از 125 شرکت کننده جز دانشگاه هایی با بیشترین تعداد شرکت کننده هستند.

وی گفت: تعداد کل شرکت کنندگان امسال المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور 2092 نفر هستند و این تعداد به همراه سرپرستان، مدیران فنی و داوران مستقل در المپیادحدود 2700 نفر می شوند که این رویداد از لحاظ کثرت یک رویداد فرهنگی و ورزشی میان دانشجویان علوم پزشکی محسوب می شود و چنانچه این المپیاد به صورت سالانه در دو بخش دختران و پسران برگزار شود حدود 5 هزار نفر شرکت کننده خواهد داشت.

فراهانی همچنین بیشترین تعداد شرکت کننده را در رشته دو ومیدانی با 225 شرکت کننده عنوان کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با بیان این که المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در 2 مرحله برگزار می شود، افزود: مرحله مقدماتی این المپیاد در هر دانشگاه بین دانشجویان و در مرحله نهایی میان منتخبین دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود.

فراهانی با یادآوری این که اولین المپیاد ورزشی دانشجویان در سال 73 بوده است؛ گفت: المپیاد ورزشی دانشجویی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور هر دو سال یکبار و بصورت مجزا درهر سال برای خواهران و برادران برگزار می شود.

وی با اشاره به این که المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور امسال در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می شود، افزود: امسال این المپیاد برای دانشجویان پسر برگزار شده و سال آینده نیز برای دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد.
معاون دانشجویی و فرهنگی با اشاره به این که امسال ضریب پوشش افراد در مرحله مقدماتی المپیاد ورزشی حدود 20 هزار نفر بود، افزود: چنانچه شرکت کنندگان دختر در سال آینده را هم در نظر بگیریم این تعداد به حدود 40 هزار نفر می رسد.

براساس این گزارش، معاون دانشجویی و فرهنگی با اشاره به وجود انجمن برای هر رشته ورزشی در المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور ، گفت: برای تامین کادر فنی و داوری و نظارت بر مسابقات، انجمن آن رشته با فدراسیون مرتبط با خود در ارتباط هستند.

وی همچنین بر ضرورت تامین مالی و افزایش آن برای هر چه بهتر برگزار شدن این المپیاد ورزشی تاکید کرد و افزود: در صورت تامین مالی می توانیم المپیاد را در فصول دیگر سال به منظور حضور پررنگ شاغلین، کارکنان و اساتید در این مسابقات داشته باشیم، چرا که در راستای اهداف برنامه پنجم توسعه باید در هر سال به میزان 5 درصد به تحرک شاغلین نیز اضافه شود.

فراهانی در پایان خاطر نشان کرد: مراسم افتتاحیه یازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور روز جمعه 24 مرداد ماه با حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار