ملکشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"آیت‌الله آملی لاریجانی" قانونگرایی و قانونمندی در دستگاه قضا را تقویت کرد

رئیس کمیسیون حقوقی، قضایی مجلس با بیان اینکه آیت الله آملی لاریجانی در دوره ۵ ساله ریاست بر قوه قضائیه بحث قانونگرایی و قانونمندی در دستگاه قضا را تقویت و ضمن پایبندی خود به قوانین این مهم را نیز به بدنه این قوه تسری دادند، گفت: برخی از قوانین به نظر وی ایراد داشت ولی در عین حال همه آن‌ها را اجرا و به اصلاح آنان نیز از طریق قانونی اقدام کرد.

اللهیار ملکشاهی نماینده مردم خرم آباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه آیت‌الله آملی لاریجانی در دوره ۵ ساله ریاست بر قوه قضائیه بحث قانونگرایی و قانونمندی در دستگاه قضا را تقویت و ضمن پایبندی خود به قوانین این مهم را نیز به بدنه این قوه تسری دادند، گفت: برخی از قوانین به نظر وی ایراد داشت ولی در عین حال همه آن‌ها را اجرا و به اصلاح برخی از آنان از طریق قانونی اقدام کرد.   
 
وی با تاکید بر عزم جدی دستگاه قضا در مقابله با مفاسد به خصوص مفاسد اقتصادی، ادامه داد:  از جمله پرونده‌های کلان که در زمان ریاست آیت الله آملی لاریجانی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت، پرونده فساد ۳۰۰۰ میلیاردی بود که در این پرونده احکام خوبی صادر و اجرا شد.   
 
رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با تاکید بر اینکه در زمان ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه شاهد تعامل سازنده‌ این قوه با قوای دیگر بودیم، ادامه داد: همچنین عملکرد آیت الله آملی لاریجانی در جهت استقلال دستگاه قضایی و قضات قابل تقدیر است که سبب ‌می‌شد رسیدگی به پرونده‌ها بدون هیچ فشاری از بیرون به نحو احسن انجام شود.   
 
ملکشاهی اظهار داشت: در دوره ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تغییرات زیادی در این قوه از جمله ایجاد معاونت راهبردی و معاونت پیشگیری صورت گرفت و در بحث جذب قضات و کارمندان نیز در این دوره شاهد عملکرد مثبتی بودیم.   
 
وی در پایان خاطرنشان ساخت: عملکرد آیت‌الله آملی لاریجانی من‌حیث المجموع قابل قبول و در اکثر قسمت‌ها قابل تقدیر بود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار