قدردانی ابتکار از مسئولان المپیاد ورزشی دانشجویان

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با تشکر از مسئولان المپیاد ورزشی دانشجویان در استفاده از نماد یوز پلنگ ایرانی در این بازی‌ها، پیوستگی محیط زیست و ورزش را بسیار جدی و با اهمیت دانست.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار طی سخنانی در مراسم اختتامیه دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های سراسر کشور با تشکر از مسئولان برگزاری این المپیاد در توجه به محیط زیست و همچنین "یوز پلنگ” ایرانی به عنوان نماد این بازی‌ها، گفت: پیوستگی موضوع محیط زیست و ورزش بسیار جدی است. چرا که اگر به موضوع حفاظت از محیط زیست با نگاه مطرح آن همانند دنیا که به همه زندگی بشر پیوند دارد، آشنا شویم متوجه اهمیت حفاظت از محیط زیست خواهیم شد، چرا که تک تک انسان‌ها چه ورزشکار، دانشجو، سیاستمدار و غیره باید حافظ محیط زیست باشند، زیرا محیط زیست در کشورمان روز به روز آسیب بیشتر می‌بیند.
 
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به هوای آلوده طی ماه‌های گذشته در تهران، اظهار کرد: ورزش در محیط‌ آلوده امکان پذیر نیست. کما این که در روزهای آلوده کلانشهرها مکررا از رسانه‌ها اعلام شد مردم نباید در فضای آزاد رفت و آمد کنند، مخصوصا ورزشکاران در صورتی که در هوای آلوده به ورزش بپردازند آسیب بیشتری خواهند دید.
 
وی با اشاره به برنامه‌های دولت یازدهم در توجه به محیط زیست، خاطر نشان کرد: اتفاقی که برای تهران و چند شهر بزرگ بر اثر این سیاست‌ها رخ داد این است که کیفیت هوا در این شهرها بهتر شده و آلاینده خطرناکی همچون بنزن حذف شده است که این توجه ویژه دولت به سالم سازی هوای کلانشهرها است. البته مشکلات هنوز به طور کامل حل نشده، ولی گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.
 
ابتکار با اشاره به استفاده مسئولان المپیاد ورزشی دانشجویان در استفاده از یوز پلنگ ایرانی در نماد این المپیاد، گفت: یوز پلنگ نماد بسیار با اهمیتی است. چون تناسب اندام یوزپلنگ در بین حیوانات بی‌نظیر است و سریع‌ترین چهارپا در روی کره زمین محسوب می‌شود. همچنین هوش و درک یوز از محیط و شرایط محیطی نیز بسیار زیاد است و همین مسائل این حیوان را از دیگر حیوانات متمایز می‌کند. متاسفانه در کشور ما به دلیل شکارهای بی رویه طی سال‌های گذشته به این گونه کم نظیر آسیب جدی وارد شده است و در معرض تهدید قرار گرفته است که لازمه جلوگیری از آن آگاهی اجتماعی آحاد مردم است.
 
معاون رییس جمهور با بیان این که دولت به تنهایی مانند سایر نقاط دنیا نمی‌تواند به طور کامل معضلات محیط زیست را حل کند، افزود: این یک وظیفه همگانی است، چرا که با سرنوشت همه انسانها سر و کار دارد.
 
وی در پایان خطاب به ورزشکاران دانشجو گفت: حفظ محیط زیست نیز یک تکلیف بسیار مهم برای شما ورزشکاران است. امیدوارم هم‌چنان که برای بهبود شرایط جسمی و بدنی خود در جهت پیشرفت‌ های ورزشی تلاش می‌کنید، برای اطلاعی دانایی‌تان که ابزار مهم پیشرفت بشر در حال آینده است و همچنین اعتلای روح و جان به عنوان سرمایه اصلی انسانیت نیز تلاش کنید.

انتهای‌پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار