واعظ آشتیانی: ضعف روسای فوتبال باعث ناهنجاری‌ها در اين رشته شده است

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: ضعف روسای فوتبال ایران بخصوص روسای اخیر باعث این ناهنجاری‌ها در اين رشته است.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: متاسفانه در ورزش ایران بخصوص در فوتبال متر و معیاری برای قیمت‌گذاری بازیکنان و مربیان نداریم، مربی فصل قبل نتایج ضعیفی گرفته و این فصل هم با مبلغ زیادتر از فصل قبل قرارداد می‌بندند.

مدیرعامل سابق استقلال اذعان کرد: یک هرمی وجود دارد برای اینکه قیمت بازیکنان تعیین شود که رأس این هرم مدیرعامل باشگاه و دو گوش این هرم را سرمربیان و دلالان هستند.
 
وی ادامه داد: هیچ کار کارشناسی نداریم که قیمت یک بازیکن را تعیین کنند کسی نیست که کارشناسی کند که این بازیکن چه عملکردی در طول فصل انجام داده و قیمت این بازیکن چقدر است، ما فقط اسم فوتبالحرفه‌ای را داریم و همواره در هر فصل نرخ‌های نجومی بازیکنان را می‌شنویم که این ضعف کارشناسی در فوتبال و رشته‌های مختلف ورزشی است. مربیان و مدیران باشگاه‌ها اسیر یک جو کاذب در فوتبال هستند که خودشان هم به این امر دامن می‌زنند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال افزود: وقتی مدیرعاملی در مرحله‌ای در یک فرآیند تیمش نتیجه نگیرد از سوی برخی افراد در سکوها مورد توهین قرار می‌گیرد و بخاطر همین مسائل پول بیت‌المال را هزینه می‌کنند و هیچ نظارتی روی این مورد نیست که ناشی از ضعف باشگاه‌ها و عده‌ای از مدیران و برخی سرمربیان است که تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرند.

وی افزود: این اتفاقات و فضای کاذب تبلیغاتی باعث می‌شود که مدیرعامل از کار مدیریتی خودش خارج شود و سازمان‌های مربوطه هم پاسخگوي این کار نیستند که بازیکنی که با تیمی قرارداد امضا کرده در آخرین لحظه از لیست خارج می‌شود و بازیکن دیگری جایگزین وی می‌شود. من به فرد خاصی کاری ندارم و یک سوال از مدیرعامل‌های باشگاه‌ها دارم که خسارت این بازیکن را از بیت‌المال می‌دهند یا از جیب خودشان و یا هیئت مدیره؟! آیا هیئت مدیره و کادر فنی پاسخگوی مقام بالاتر خود نیستند؟

واعظ آشتیانی افزود: عدم نظارت، حلقه مفقود شده در فوتبال ما است. ما شاهد از بین رفتن بیت‌المال هستیم. ما چوب باندبازی و رفیق‌بازی را می‌خوریم، اگر نظارت باشد این اتفاقات نمی‌افتد. دلال‌ها بدون مجوز، کار می‌کند که سود اصلی را هم همین افراد می‌برند، اجنت‌ها رسمی در فوتبال جهان تعریف خاص خود را دارند، در فوتبال ما هیچ تعریفی از دلال و اجنت نداریم و هیچ تفاوتی بین دلال و اجنت در ایران وجود ندارد. تا زمانی که ما تعریف خاصی نداشته باشیم شاهد این اتفاقات در فوتبال هستیم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال افزود: عدم نظارت در ورزش ایران و بخصوص در فوتبال شرایط را پیچیده‌تر کرده و باید یک اصلاح نسل اتفاق بیفتد، یک برنامه می‌خواهد تا فوتبال به سمت حرفه‌ای خود برود.

امیر رضا واعظ آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه نظارت بر ورزش بر عهده وزارت ورزش و جوانان نیست، بلکه اگر هر کس جای خودش باشد و هدف‌گذاری کرده باشیم این اتفاقات زشت در فوتبال ما رخ نخواهد داد، ما با این مربیان آماتوری که هیچ چیز جدیدی به فوتبال اضافه نکردند دوباره قرارداد امضا می‌کنیم، باید به لحاظ ساختار فنی کارهای بزرگی را انجام دهیم، ضعف روسای فوتبال ایران بخصوص روسای اخیر باعث این ناهنجاری‌ها در فوتبال ایران است.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار