صبحانه روز جمعه با احزاب

فلاحیان: روحانی محافظه کار است / محسن رضایی "سبز" شد/ اعلام رسمی پیام کروبی! / فائزه هاشمی و عمویش عضو کمیته سیاسی

در هفته سیاسی احزاب، برگزاری همایش ها و کنگره ها، تولد نشریات و رسانه های حزبی و سیاسی و همچنین اظهار نظرهای چهره ها در مورد هم بخشی از اخبار داغ را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در هفته سیاسی احزاب، اخبار داغی در رسانه‌های خبری به گوش می‌‌رسید که در این میان می‌توان به مهمترین آنها از جمله انتشار اولین شماره "عصر جدید"، انتخاب اعضای کمیته سیاسی جدید کارگزاران، ارائه درخواست دو حزب اصولگرا برای پیوستن به جبهه پیروان خط امام و رهبری، اعلام موجودیت تشکل "ندا"و... اشاره داشت.

حاشیه های توهین به مراسم عاشورا!


در هفته گذشته "نجفقلی جبیبی" یکی از اعضای حزب منحله مشارکت گفت: جوان می‌داند اسلام درست است. شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می‌کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پولها خرج می شود بازده فرهنگیش چقدراست؟ دو شب گریه می‌کنند و بعد می‌روند. این اظهار نظر موجب واکنش بسیاری از فعالان و کارشناسان مذهبی قرار گرفت که البته حبیبی در توضیح و تکمیل سخنان خود گفت که متاسفانه به دلیل محدود بودن زمان برنامه بنده نتوانستم در این خصوص بیشتر صحبت کنم چراکه هدف من برداشتی که برخی افراد از آن دارند نبود و حرف من در آن برنامه تلویزیونی این بود که اشکی که برای امام حسین (ع) ریخته می‌شود فرد عزادار را دچار یک تحول درونی کند.

کارگزاران سراغ کدخدا رفتند!

در حالیکه برخی از اعضای کمسیون ماده 10 احزاب نسبت به عدم برگزاری کنگره سالانه از سوی برخی احزاب مختلف همچون کارگزاران هشدارهایی را برای ادامه فعالیت آنها داده اند، این حزب نوزده ساله در آستانه انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری به فکر تولدی دوباره با استفاده از ایده‌هایی نو در قالب انتشار رسانه‌هایی مستقل  است که می توان به "عصر جدید" در ضمیمه هفته‌نامه "صدا" اشاره کرد. به نوعی می توان گفت که ورود کارگزاران در دهکده سیاسی با مشکلاتی روبروست اما کارگزارانی ها از "عصرجدید" بعنوان رسانه مستقل خود به عنوان رفتن پیش کدخدا استفاده خواهند کرد.

درب خانه احزاب باز است ولی فعال نیست!

وزارت کشور گفته است: خانه احزاب منحل نشده و بسته هم نشده است؛ خانه احزاب به‌خاطر اختلافات درونی‌ای که در هیات‌مدیره آن بوده تشکیل نشده است. نه وزارت کشور آنجا را بسته و نه حکم قانونی برای بسته‌شدنش وجود دارد، جلو بازگشایی آن را هم کسی نگرفته است، حداقل در این دولت. بلکه برعکس اصرار کرده‌ایم که خانه احزاب باز شود. در تمام صحبت‌ها و سخنرانی‌ها هم من به این موضوع اصرار داشته‌ام.

سزارین برای تلود "ندا"

برو بچه های حزب مشارکت منحل شده مصوبات تیرماه مجلس مبنی بر اجرایی شدن ماده پنج را فراموش کردند، ماده‌ای که در آن تاکید شده بود که محکومان با جرم اقدام علیه امنیت ملی و اعضای احزاب منحله نمی‌توانند به کار حزبی و تشکیلاتی روی آورند(اینجا) حالا"صادق خرازی" با اعلام موجودیت تشکلی به نام"ندا" مخفف "نسل دوم اصلاح‌طلبان" از سوی جوانان حزب منحله مشارکت گفته است: در حال حاضر «نـدا» مراحل اولیه ثبت خود را در وزارت کشور انجام داده است. اما از آن طرف نام این حزب در میان ثبت 11 حزب جدید در وزارت کشور نیست! به نوعی از گفته‌های راویان خبر اینطور بر می‌آید که انگار برای تولد این حزب جدید دست به سزارین زده‌اند چرا که راهکار طبیعی برای ثبت قانونی حزب هنوز به نتیجه نرسیده و باید دست به دامان رسانه شد.

پیام کروبی به اعضای حزب اعتماد ملی
!

این روزها"رسول منتجب‌نیا" قائم مقام حزب اعتماد ملی هم اعلام کرده: در دولت دکتر روحانی بر خلاف دولت گذشته اصرار دارند که ما فعاليت داشته باشيم و "کروبی" هم پيغام دادند که من موافق هستم حزب را فعال کنيد و حتی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات حضور فعال داشته باشيد. ديگر قاعدتا جای ترديد برای کسی باقی نمانده است که حزب اعتماد ملی بايد فعاليت بکند.(اینجا) این پیغامی بود که در بحبوحه نوسازی حزبی از سوی قائم مقام شنیده شد.

کنگره بزرگ جبهه اصلاح طلبان کنسل شد!

مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به کنگره جبهه اصلاح‌طلبان که قرار بود در مرداد ماه برگزار شود، گفت: این کنگره بنا به دلایلی کنسل شد و زمان جایگزین آن نیز هنوز مشخص نشده است.

روحانی محافظه کار است!

علی فلاحیان عضورمجلس خبرگان رهبری که در سوابق کاری اش وزارت اطلاعات و قایم مقامی دادستان کل کشور است با حضور در هیات خانواده شهدا و ایثارگران کلاه رزمی برسر گذاشته و خاطراتی از دوران جنگ و حتی چند مورد ترور گفته است. وی در مورد احمدی نژاد و روحانی گفته است: احمدی نژاد فردی بی باک و روحانی فردی محافظه کار است. رئیس جمهور هم باید فحش خورش ملش باشد. بعد هم گفته است احتمال دارد مردم از ورود احمدی نژاد در عرصه انتخابات آتی استقابال کنند.

کنگره سالانه حزب مردمی اصلاحات 90 روزدیگر

"محمدزارع فومنی" دبیرکل حزب مردمی اصلاحات به برگزاری نشست با دبیران استانی حزب اشاره و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و همچنین نشست مشترک با دبیران و اعضای شورای مرکزی حزب از دیگر برنامه‌های مورد نظر در هفته‌های آتی است. همچنین تا سه ماه آینده اقدام به برگزاری کنگره سالانه خواهیم کرد.

سخنرانی محسن رضایی در مجمع عمومی "حزب سبز"

حسین کنعانی مقدم" با اعلام اینکه مجمع عمومی حزب سبز به 2 ماه بعد موکول شده است، اظهار داشت: مقدمات برگزاری کنگره سراسری و مجمع عمومی حزب فراهم شده است، اما استانداری‌ها باید برای تشکیل دفاتر استانی اقدام کنند. دبیرکل حزب سبز به حضور موثر "محسن رضایی" در کنگره سراسری حزب متبوعش اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی جلسات حزب محسن رضایی هم حضور داشت.

نشست سالانه حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی 50 روز دیگر

نشست سالیانه حزب "جمعیت جوانان انقلاب اسلامی"با حضور مقامات عالی نظام در نیمه دوم مهرماه در تهران با حضور 800 نفر از اعضای برجسته برگزار می‌شود. بر اساس این گزارش، نشست آتی این حزب اصولگرا با محوریت مجلس دهم و بررسی نقش جوانان در تحقق شعار سال با حضور مسئولان برجسته کشوری و لشگری برگزار می‌شود.

"پیام فیض" مسئول شاخه جوانان حزب مردمی اصلاحات شد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدزارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات، طی حکمی "پیام فیض" را به سمت مشئول شاخه جوانان حزب منصوب کرد.

احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات آینده

سید علی ریاض سخنگوی انجمن اسلامی پزشکان وحدت و ائتلاف اصولگرایان در انتخابات آینده را رمز پیروزی این جریان سیاسی عنوان کرد و در مورد گمانه زنی‌ها برای ورود برخی چهره‌ها مانند محمود احمدی نژاد هم گفت: قطعا آقای احمدی نژاد یک چهره سیاسی است و احتمال ورود وی به عرصه انتخابات هم می‌رود.

فائزه و محمد هاشمی عضو کمیته سیاسی حزب کارگزارن شدند

اعضای کمیته سیاسی جدید کارگزاران با پیشنهاد دبیر کمیته و آرا شورای مرکزی انتخاب شدند. رییس کمیته سیاسی "محمد هاشمی" است و دیگر اعضای آن عبارتند از: غلامحسین کرباسچی، حسین مرعشی محمد قوچانی، رضا امراللهی،‌ محمد عطریان‌فر و فائزه هاشمی.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار