عضو کمیسیون عمران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عوامل ایجاد رکود در بازار مسکن برطرف شود/ ضرورت اصلاحیه جزئیات بیمه کارگران ساختمانی

قادرمرزی با بیان اینکه همکاری مشخص و مدونی بین بانک‌ها، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن وجود ندارد، گفت: یکی از دلایل رکود در بازار مسکن و ساخت و سازها ناهماهنگی بین ارگان‌های مربوطه است.

جعفر قادرمرزی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تأکید کرد: بخش مسکن در ایجاد اشتغال و رونق تولید بسیار تأثیرگذار خواهد بود بنابراین دولت باید هرچه سریعتر با ارائه طرح‌هایی خاص کارنامه تأمین مسکن را تصحیح و ارائه دهد تا مشکلات بازار مسکن حل و فصل شود.  

وی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی افزود: باتوجه به اینکه کلیات این طرح رأی آورد اما جزئیات آن باید اصلاح شود چرا که قطعا به ضرر بیمه شدگان ساختمانی و سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.  

قادرمرزی بعنوان یکی از مخالفان این طرح اذعان داشت: پرداخت حق بیمه به صورت یکسان بین کارگر و کارفرما، عدم تفاوت بین ارزش‌های معاملاتی که ساخت و ساز می‌شود، حقوق و دستمزد آن کارگر در مناطق مختلف کشور و روستا از جمله ایرادات جزئیات این طرح است که بر آن وارد می‌بینم.  

نماینده مردم کردستان افزود: در حقیقت این همسان دیده‌شدن حق بیمه هزینه‌ها را بر سازمان تأمین اجتماعی دارد و سازمان تأمین اجتماعی در انجام آن به خوبی موفق نخواهد بود.
 
عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: در کمیسیون پیشنهاداتی را ارائه کردیم که این طرح به صورت متفاوت با ارزش معاملاتی املاک و مناطق مختلف کشور در شهرهای کوچک به صورت یک آئین‌نامه در نهایت به تصویب هیئت وزیران برسد.

وی تصریح کرد: هیئت وزیران و دولت این طرح را برای اجرای یکسان برای کل کشور ابلاغ کنند.  

قادرمرزی تأکید کرد: کلیات این طرح هر چند که تصویب شده اما در بلند مدت به نفع کارگران و سازمان تأمین اجتماعی نخواهد بود و ما هم قطعا پیگیر اصلاحات مدنظر در کمیسیون‌‌های مربوطه خواهیم بود و انشاءالله کلیات آن مصوب شود و جزئیات آن به نفع کارگران، سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری‌ها اجرایی شود.  

نماینده مردم کردستان برپایی نمایشگاه‌های صنعت ساختمان را روندی مطلوب برای آشنایی سازندگان با روش‌های نوین در ساخت و ساز دانست و افزود: با کمک دولت و خروج بازار مسکن از رکود و رونق در ساخت و ساز، برپایی این نوع نمایشگاه‌ها تکنولوژی‌های روز دنیا را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.  

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار