در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

فرمول رستگاری سینمای ایران از زبان فرزاد مؤتمن/ فیلم نامه ‌نویسان ضعیف دیگر کار نکنند

فرزاد مؤتمن رستگاری سینمای ایران را در حذف فیلم‌نامه‌نویسان ضعیف و پرورش بازیگر و فیلم‌نامه نویس خوب می‌داند.

فرزاد مؤتمن  کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضع فیلم‌نامه‌نویسان کنونی گفت: مشکل اصلی تعدادی از فیلم‌نامه‌نویسان این است که چیزی از خودشان ندارند و از روی فیلم‌‌های امریکایی ایده می‌ گیرند.

 تعداد فعالان در حوزه فیلم‌نامه نویسی زیاد است ولی فقط فضا را شلوغ کرده‌اند.رستگاری سینمای ایران در کار نکردن فیلم‌نامه‌نویسان ضعیف است.
 
کارگردان "شب‌های روشن" در خصوص راه‌حلی برای برون رفت از این مشکل عنوان کرد: ما در فیلم‌نامه‌نویسی نیاز به نیروی متخصص داریم.

 امیدواریم دانشگاه‌ها به شدت به این مسأله توجه کنند و رشته‌ فیلم‌نامه‌نویسی را از هر رشته‌ ای در دانشگاه جدی‌تر بگیرند. 

کلاس‌های کارگردانی را تعطیل و فیلم‌نامه‌نویسی تدریس کنند، البته تدریس بازیگری هم بسیار ضروری است. سینمای ما به بازیگر احتیاج دارد. برای مثال در حال حاضر یک بازیگر مرد میانسال نداریم که برای یک درام جدی مناسب باشد. 

افرادی هم که فعالیت دارند یا مقیم خارج از کشور هستند و برای این که زندگی‌شان را به دلار بگذرانند از سریال‌ها پول‌های کلان می‌گیرند و یا صرفاً تئاتر کار می‌کنند.
 
کارگردان فیلم "صداها" در آخر خاطرنشان کرد: سینما، پزشکی یا مهندسی نیست که پذیرش بالا داشته باشد، ورودی‌های رشته سینما باید کم باشند اما الآن شهرها پر از دانشگاه‌های علمی کاربردی و آزاد و غیرانتفاعی شده که سینما تدریس می‌کنند. به جای آموزش سینما باید به وضعیت بازیگری و فیلم‌نامه‌نویسی توجه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار