وایبری ها حواسشان باشد، مغزشان در حال نابودی است!

شاید شما هم عضو یکی از این شبکه‌های مجازی مثل وایبر، وی چت، لاین و ... باشید، هر چند شبکه های مجازی فوایدی دارند ولی معایب آنها آنقدر هست که ما در مورد استفاده از آنها دچار تردید کند.

دکتر محمد جواد حیدر متخصص روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: فضاهای مجازی شکل روابط انسانی را تغییر می‌دهند، و افراد به جای تعامل با هم و دین یکدیگر سعی در برقراری ارتباط در فضای مجازی دارند.

در بسیاری از موارد انتقال پیام در این شبکه‌ها با اشتباه مواجه می‌شود و افراد دچار سوء تفاهم و اشتباه در فهم منظور طرف مقابل می‌شوند.

وی ادامه داد: معفل دیگری که در استفاده از شبکه های مجازی وجود دارد. ردو بدل شدن اطلاعات اشتباه بین افراد است بطوری که دیده شده بسیاری از دوتی‌ها که حتی منجر به ازدواج شده بر پایه اطلاعات اشتباه و دور از واقعیت بوده و در اکثر موارد منجر به شکست شده است.

دکتر حیدر در ادامه تاکید کرد: ارتباطات شبکه‌های مجازی بسیار راحت برقرار می‌شود و سطحی بوده و از عمق و قوام برخوردار نیست.ضمن اینکه استفاده از این شبکه‌ها بسیار وقت‌گیر بود و افراد معمولا در هنگام استفاده مدیریت زمان را از دست داده و زمان زیادی را ضمن جستجو در این شبکه‌ها تلف می‌کنند و گویی دیگر هنگام جستجو در فضا‌ی مجازی وقت انسان طلا نیست!
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
خیلی چرت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
چه ربطی به مغز داشت؟؟ یه جوری نوشتید گفتم مطلب درباره سلول های عصبی و خاکستری و ...است!
Spain
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
جوری نوشتید انگار اخبار سلامت نوشتید :|||
آخرین اخبار