چربی لبنیات را به جای "روغن پالم"از این مواد غذایی دریافت کنید!

تغذیه سالم و غذای سالم با هم در ارتباط هستند ولی دو مقوله جدا از هم هستند و مصرف غذای سالم، همیشه دلیل بر تغذیه سالم نیست مصرف چربی یکی از نیازهای روزانه همه گروه‌های سنی است که نباید حذف شود.

دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به توصیه‌های اخیر در رابطه با عدم مصرف لبنیات پرچرب، سوالات زیادی در رابطه با تامین نیاز روزانه چربی افراد وجود دارد.
 
یک فرد عادی که حدود 2000 کالری نیاز روزانه به دریافت مواد غذایی گوناگون دارد، می‌تواند 25،30 درصد از آن را به دریافت چربی اختصاص دهد هر گرم چربی 9 کالری دارد بنابر این هر فرد 60-65 گرم چربی در طی روز می تواند مصرف کند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: انتخاب نوع چربی روزانه بسیار اهمیت دارد چربی بد از آن دسته از چربی‌هایی است که در گوشت قرمز، کره، خامه و روغن جامد هیدروژنه یافت می شود در مقابل چربی خوب که در روغن مایع ، روغن زیتون، چربی مغز دانه‌ها و چربی ماهی به خصوص ماهی سالمون وجود دارد، بسیار مفید بوده و توصیه برای مصرف چربی ها، منظور این نوع چربی‌ها است.
 
دکتر نیستانی ادامه داد: در صنایع غذایی معمولا از روغن‌های جامد استفاده می شود و بطور کلی مجاز به مصرف کمتر از 10 درصد از این نوع چربی هستند که چربی نامرئی است که قابل روئیت نیست مانند چربی که در پخت کیک یا بیسکوئیت و... مصرف می‌شود و استفاده متعادل، اشکالی ندارد.
 
در پایان قابل ذکر است، افراد از چربی‌های خوب که بیشتر در مغز دانه‌ها و ماهی و روغن زیتون است، به میزان کافی استفاده کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار