موشک فالکن 9 ناکام ماند + تصاویر

یک نمونه آزمایشی از موشک فالکن 9 که با هدف آزمون تکنولوژی پرتاب یک وسیله نقلیه استفاده شده بود، در روز جمعه 22 آگوست، منفجر شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ یک نمونه آزمایشی از موشک فالکن 9 که با هدف آزمون تکنولوژی پرتاب یک وسیله نقلیه استفاده شده بود، در روز جمعه 22 آگوست، پس از پرتاب از پایگاه اسپیس ایکس تگزاش، منفجر شد.



این وسیله نقلیه که با نام F9R-DEV شناخته می شود، در حالی که آخرین مراحل آزمون های پرواز خود را پشت سر می گذاشت، در مک گرگور تکزاس، دچار حادثه شد. ویدیو های منتشر شده از این حادثه نشان می دهد که احتمالا، اوج گیری بیش از حد و یا جهت گیری نا مناسب باعث بروز این ناهنجاری شده است.



پایگاه اسپیس ایکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در طول پرواز، یک ناهنجاری در وسیله نقلیه رخ داد که سیستم خودکار پایان دهنده، فعال شد و ماموریت را تمام کرد.

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است: در طول این آزمون و پس از لغو ماموریت، وسیله نقلیه در منطقه پرواز باقی ماند و هیچ آسیبی به آن نرسیده است.

خودرو های قدیمی دارای  یک ملخ یک موتوره و پاهایی بلند برای فرود بودند در حالی که F9R سه موتو یک ارابه ی فرود دارد. این خودرو اولین آزمون فرود خود را در ماه ژوئن انجام داده بود.

فالكن 9 اولین موشك خصوصی جهان است. این موشك دارای موتور پرتاب دو مرحله‌ای می باشد. مرحله‌ی اول به وسیله‌ی 9 موتور merlin c1 انجام می‌شود كه موشك را از زمین جدا می‌كند و مرحله‌ی بعدی به وسیله‌ی یك موتور merlin انجام می‌شود.

Space X خبر ساخت این موشك را در سال 2005 منتشر كرد و هزینه‌ی آن را 27 میلیون دلار برای هر پرواز تخمین زد در 12 آوریل 2007 spaceX اعلام كرد كه توانسته بدنه و مخازن حمل سوخت فالكن 9 را طراحی كرده و بسازد در ماههای ژانویه  مارس و می و جولای و آگوست سال 2008 اخباری از ساختن و آزمایش كردن موتور این موشك به گوش می‌رسید. در نهایت در در 22 نوامبر 2008 ساخت موتور این موشك كامل شد این موشك سرانجام در نیمه ی اول سال 2009 به طور آزمایشی با موفقیت كامل از یكی پایگاه های نظامی نیروی هوایی امریكا به فضا پرتاب شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.