مهر محمدی خبر داد:

تأسیس مدارس ضمیمه‌ای در آینده نزدیک / ساماندهی مراکز دانشگاهی در دل پردیس‌ها ازمحور‌های طرح تحول تشکیلاتی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: ساماندهی مراکز دانشگاهی در دل پردیس‌ها محور طرح تحول تشکیلاتی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در سومین روز از سی و یکمین دوره اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان ذخیره استراتژیک برای توسعه آموزش و پرورش در موضوع منابع انسانی است گفت: جوهر دانشگاه فرهنگیان پیوند با مدرسه است و بحث ما در رابطه با پیوند دانش‌آموز با آموزش و پرورش و مدرسه در مهمترین مقوله‌ای به نام کارورزی تبلور پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: کارورزی یکی از ارکان تربیت معلم است که در تربیت معلم در دوره کارشناسی به آن توجه جدی کرده‌ایم و بنابر این دانشجو معلمان در 4 ترم باقیمانده هر هفته 8 ساعت را می‌بایستی در مدرسه باشند.

مهرمحمدی با اشاره به اینکه تأسیس مدارس ضمیمه درآینده نزدیک یکی از مهمترین کارهایی است که خواستار تشکیل آن هستیم افزود: تعامل نباید با تهاتر همراه شود زیرا که ما به تمام معنا مایل به تعامل هستیم و باید منابعی که به شدت به آن احتیاج داریم در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد، زیرا که این منابع برای تربیت نیروی انسانی و معلم شایسته به کار گرفته میشود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از دو محور در طرح تحول تشکیلاتی خبر داد و گفت: ساماندهی مراکز دانشگاهی در دل پردیس‌ها و دیگری ساماندهی پردیس‌ها در مدیریت‌های استانی  از جمله دو محور در طرح تحول تشکیلاتی است.
مهرمحمدی ادامه داد: مصوبۀ دیگری در هیات امنا تحت عنوان هویت مدرسان از منظر تعریف کادر آموزشی در نظام آموزش عالی ایجاد شده است که این مصوبه با مساعدت وزیر مجوز دریافت نموده است که بر اساس آن مجموعه مدرسین در دانشگاه به جای تبدیل وضعیت ، تطبیق وضعیت پیدا می‌کنند یعنی آنهایی که مدرک کارشناسی دارند تحت عنوان مربی و آنهایی که مدرک دکترا دارند تحت عنوان استادیار تعیین می‌شوند.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: راه تحول در آموزش و پرورش از معلم می‌گذرد یعنی تحول در سازمان تحول در نیروی انسانی است و دانشگاه فرهنگیان به این دلیل یک نهاد استراتژیک برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

فانی در ادامه افزود: دانشگاه فرهنگیان دو رسالت اصلی تربیت معلم و بهسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش را برعهده دارد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش حدود 1 میلیون همکار فرهنگی دارد که می‌بایست اطلاعات آنان را به روز وتوانمندی‌های این همکاران را ارتقاء دهد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: موضوع کارورزی اقدام بسیار خوبی است که در دانشگاه فرهنگیان برنامه ریزی شده زیرا که دانشجو معلمان می توانند در کنار تحصیل در محیط واقعی کار نیز حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جوهر ، محمدی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۴:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
سلام خیلی از آقایان راحت انتقالی گرفتن دانشگاه فرهنگیان!!چون پارتی و .... داشتند ولی به ما رسید گفتن بخشنامه گفته مامور بشوند ما هم گفتیم خوب بخشنامس دیگه نمیشه کاریش کرد!منصرف شدیم ولی الانم آقایان منتقل می شوند ولی بخشنامه برای ما بدبخت بیچاره های پارتی نداره!!!!
آخرین اخبار