پورکاظمی خبر داد؛

آغاز طرح ویژه ساماندهی دانش آموزان ورزشکار

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) از آغاز طرح ساماندهی دانش آموزان ورزشکار سراسر کشور به صورت 50 درصد تخفیف ، از ابتدای شهریورماه جاری در سراسر کشور خبر داد.

گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ لطفعلی پورکاظمی ظهار کرد: پیرو تفاهم نامه امضا شده بین وزارت ورزش و جوانان با وزارت آموزش و پرورش و ماده 16 این تفاهم که طی آن ارائه خدمات درمانی به دانش آموزان ورزشکار از سوی وزارت ورزش و جوانان تعهد شده است، فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان نهاد متولی این موضوع و زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان ، امر ساماندهی دانش آموزان ورزشکار را با تخفیف 50 درصدی از اول شهریورماه آغاز کرد.

پورکاظمی اظهار کرد: بر اساس این طرح دانش آموزان ورزشکار با پرداخت مبلغ سالیانه 5 هزار تومان می توانند از خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی بهره مند شوند. در این باره کارت مخصوصی از سوی کمیته خدمات درمانی فدراسیون طراحی شده و در اختیار هیات‌های استانی سراسر کشور قرار خواهد گرفت تا به این ترتیب مجموعه ورزش دانش آموزی با بهره مندی از کارت خدمات درمانی(بیمه ورزشی) با آرامش خاطر بیشتری به ورزش بپردازند امری که هم باعث ارتقاء ضریب سلامت در کشورمان خواهد شد و هم بدنه ورزش کشور به خوبی می تواند با افزایش جمعیت ورزش دانش آموزی از این افزایش نهایت بهره را جهت استعداد یابی ببرد.

پورکاظمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این برابر بخشنامه‌ای که به هیات‌های استانی سراسر کشور ابلاغ شده است در راستای اجرای تفاهم نامه با معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان هیات‌های استانی در همایش‌های ورزش همگانی با صدور کارت خدمات درمانی یک هفته‌ای در ازای دریافت یک هزار ریال برای هر نفر ، خدمات آموزشی و پزشکی لازم را به شرکت کنندگان در این همایش‌ها ارائه کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس این بخشنامه کارت خدمات درمانی روستایی فقط برای ورزشکاران روستایی صادر خواهد شد و البته این عزیزان می توانند در تمامی رقابت‌های ورزشی شرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: sport ، medicine ، federation ، iran ، ورزشی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار