فتحی‌پور در دیدار با نماینده دومای دولتی روسیه:

موضع روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ قابل تقدیر است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در دیدار با نماینده دومای دولتی روسیه، گفت: موضع روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ قابل تقدیر است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه، 4 شهریور) با دیمیتری ساویلیف نماینده دومای دولتی روسیه دیدار و گفتگو کرد.  
 
در این دیدار فتحی‌پور ضمن اشاره به روابط دوستان ایران و روسیه و ابعاد مختلف همکاری سیاسی و اقتصادی میان دو کشور، گفت: با توجه به اهمیت ایران و روسیه در منطقه، توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور نقش مثبتی در ایجاد توازن در منطقه و برقراری صلح و آرامش پایدار دارد.  
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان ایران و روسیه در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، گفت: علیرغم اقدامات موثر دو کشور برای توسعه بیشتر روابط اقتصادی فی مابین، ظرفیت‌های دو کشور ارتقا مناسبات تجاری به سطوح بالاتری از میزان کنونی را می‌طلبد.  
 
فتحی‌پور افزود: با توجه به نقش موثر همکاری پارلمانی در توسعه و تسهیل روابط تجاری و اقتصادی دو کشور کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آمادگی برقراری دیالوگ سازنده و گفتگوهای مستمر با کمیسیون‌های تخصصی دومای روسیه را دارد.  
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمینه‌ها و ظرفیت‌های موجود جهت ارتقا سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: همکاری‌های دو کشور در دریای خزر، افزایش تبادل کالاهای مورد نیاز دو کشور و استفاده از قابلیت‌های مناطق آزاد تجاری شمال و شمال شرق ایران می‌توانند روند توسعه همکاری اقتصادی ایران و روسیه را تسریع ببخشد.  
 
فتحی‌پور در پایان این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه ۱+۵ از موضع مثبت و منطقی دولت روسیه در این مذاکرات قدردانی کرد.  
 
همچنین در این نشست دیمیتری ساویلیف نیز ضمن اشاره به روابط نزدیک و پایدار سیاسی دو کشور گفت: مواضع ایران و روسیه در قالب مسائل منطقه‌ای و بین المللی یکسان و به هم نزدیک است و عملا نتیجه این دیدگاه مشترک را می‌توان در مورد بحران سوریه مشاهده کرد.  
 
نماینده دومای روسیه در ادامه ضمن ابراز نارضایتی از سطح فعلی مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: دو کشور نیازی است که باید در اولویت دو کشور جهت ارتقاء سطح روابط اقتصادی فیمابین قرار گیرد.  
 
ساویلیف در همین راستا بر توسعه روابط میان مجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه جهت تسهیل مبادلات تجاری دولت‌ها و ایجاد بسترهای قانونی این همکاری‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار