خاطرات کارآگاهان

ماجرای دستگیری ده نفر برای راز گشایی جنایتی در پاتوق افیونی/همکاری یک زن پلیس را به قاتل رساند

یکی از کارآگاهان پلیس آگاهی یکی از ماموریت‌های ضمن خدمتش را در قالب یک خاطره بازگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ ساعت یک بامداد روز ٢٠ مرداد ماه سال 89 در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ١١٠ میناب، مبنی بر وقوع قتلی در روستای کرگان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

موضوع از این قرار بود که در کرگان میان چند نفر درگیری پیش آمده و فردی به نام اسماعیل ٣٣ ساله، با ضرب چاقو به قتل رسیده و جسد وی را به سردخانه بیمارستان منتقل کرده بودند.

در این راستا به سرعت اکیپی از مأمورین به محل اعزام شدند و مشخص شد تعدای از اهالی در پتوک محل درگیری خانه شخصی به نام "اسحاق" ، تجمع کرده بودند و اثر لکه های خون شسته شده نیز در محل كاملاً مشهود بود.

در تحقیقات به عمل آمده از سوی پلیس مشخص شد علت و انگیزه قتل دعوا بر سر مواد مخدر بوده است و ظاهراً مقتول برای خرید مواد مورد نیاز خود به خانه اسحاق مراجعه کرده و در آنجا با شخصی به نام "صدیق" بر سر مواد درگیرشده و توسط او با ضرب چاقو به قتل رسیده است.

پرونده تشکیل شده از پاسگاه ساحلی کرگان تحویل گرفته شد و اقدامات اولیه در صحنه جرم به همراه فیلم برداری و عکس برداری توسط اکیپ بررسی صحنه جرم صورت گرفت.

در ادامه با مراجعه به سردخانه بیمارستان، از جسد مقتول نیز عکس برداری و فیلم برداری صورت گرفت که آثار ضرب و جرح چاقو به روی سینه و شکم مقتول کاملاً مشهود بود و به دنبال این اطلاعات موضوع دستگیری متهم "صدیق" و سایر افراد مرتبط با موضوع پرونده، در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

در این رابطه چندین نفر با هویت معلوم از افراد و ساکنین آن خانه نیز دستگیر شده و مورد بازجویی قرار گرفتند که تمام تحقیقات صورت گرفته نیز نشان داد که قاتل اصلی همان "صدیق" ٢٣ ساله است.

تا زمان دستگیر شدن متهم اصلی (صدیق) نزدیک به ده نفر با هویت معلوم، که در موضوع قتل متوفی مشارکت یا دخالت داشتند، دستگیر و روانه زندان شدند که از کلیه افراد دستگیر شده، اعم از زن و مرد نیز بازجویی به عمل آمد.

 در این میان فرد دیگری نیز به نام "حسین" معروف به "احمد" ٢٢ ساله، که در درگیری منجر به قتل نقشی داشت، دستگیر و با قرار بازداشت موقت در اختیار این یگان قرار گرفت.

وی در چندین مرحله بازجویی، مدعی شد که مقتول را "صدیق" به قتل رسانده است و وی تنها نظاره گر بوده و هیچ نقشی در قتل نداشته است و تنها برای استعمال مواد مخدر به آنجا رفته بوده است.

علی رغم اقدامات مأمورین برای دستگیری "صدیق" متأسفانه متهم متواری شده و از جا و مکانش هم اطلاعی به دست نیامد و در این رابطه حتی همسر متهم نیز دستگیر و راهی زندان شد. اما متأسفانه متهم مراجعه نکرد و از آن طرف تمام تحقیقات صورت گرفته تنها به حضور "صدیق" منتهی می‌شد.

در نهایت با توجه به بازداشت همسرش و تعامل خوب او با اداره اطلاعات در تاریخ ٨ مهرماه 89 "صدیق" توسط اداره اطلاعات بازداشت و تحویل پلیس آگاهی میناب شد و به سرعت مورد بازجویی فنی و پلیسی قرار گرفت.

در بازجویی های اولیه، متهم منکر هرگونه ضربه ای به مقتول شد و مدعی شد تنها به خاطر ترس از آن محل فرار کرده است و "حسین" معروف به "احمد" مقتول(اسماعیل) را به قتل رسانده است.

به سرعت مجوز قضایی حسین ، معروف به احمد، برای تحویل نامبرده از زندان صادر شد و با تحقیقات گسترده ای که صورت گرفت و در چندین مرحله بازجویی فنی و مواجه حضوری صورت گرفته او با دیگر متهمان، در نهایت لب به سخن گشود و به قتل اسماعیل با ضربات چاقو اقرار کرد.

پرونده پس از تکمیل شدن بازسازی صحنه جرم و چگونگی درگیری با حضور بازپرس ویژه قتل به نتیجه رسید؛ و هر دو متهم با قرار بازداشت موقت راهی زندان شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قتل ، گرگان ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار