"آرمین قیطاسی" در نشست خبری گروه "آرس نوا" مطرح کرد

آقای ورزشکار آقای بازیگر شما چقدر از موسیقی می‌دانید؟/ موسیقی پاپ بیشتر درگیر دلال‌بازی شده است

صبح امروز نشست خبری کنسرت ارکستر بزرگ بادی آرس نوا ر تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز نشست خبری کنسرت ارکستر بزرگ بادی آرس نوا با حضور آرمین قیطاسی، سرپرست گروه و مهدی محمدی و آماج آذرمی خوانندگان، در تالار وحدت برگزار شد.

آرمین قیطاسی در ابتدای نشست گفت: در این اجرا آثار جدید و متفاوتی از موسیقی جاز، لاتین، پاپ جهان و موسیقی فیلم و کارتون اجرا می‌شود که این انتخاب توسط نظرسنجی مردم بوده است. دو خواننده‌ی اصلی در گروه وجود دارد که یکی مهدی محمدی، خواننده و آمانج آذرمی هست.

وی ادامه داد: در اجراهای قبلی 35 یا 40 قطعه به صورت رمیکس اجرا می‌شد که قطعات از آثار نوستالوژیک است که در خاطرات ما وجود دارد، در طی نظرسنجی‌های سال گذشته قطعات امسال  حدود 90 درصد انتخاب مردم و 10 درصد هم قطعات برگزیده خود گروه است که از مهمترین قطعات اجرایی می‌توان به آهنگ "درخوانده" اشاره کرد که مهدی محمدی خواننده‌ی آن است و مطمئنا اکثر قطعات لاتین ما در این کنسرت اجرا می‌شود.

در این کنسرت برای اولین بار و بدون خطا تصاویری از هر قطعه پخش می‌شود این تجربه در گذشته اتفاق افتاده اما مسلما هماهنگی موسیقی با تصویر در اجرای ما صدم ثانیه است.

مهدی محمدی خواننده‌ی گروه آرس نوا در ادامه‌ی نشست گفت: بنده سه قطعه در این کنسرت اجرا می‌کنم که یک قطعه اسپانیش و دو قطعه‌ی دیگر انگلیسی است. قطعه‌ی اسپانیش را با آمانج آذرمی و دوقطعه‌ی دیگر را به صورت سولو اجرا می‌کنم.

وی درباره‌ی تحصیلات موسیقاییش عنوان کرد: تحصیلات من در زمینه موسیقی است اما بیشترین زمان خود را صرف آواز کرده‌ام، بیشتر اجراهای من با گروه آرس نوا و گروه فلارمونیک بوده و در حال حاضر در حال همکاری آنسامبل اپرای ایران و یک ارکستر دانشجویی هستم که هماهنگی آن برای اجرا انجام شده و خبر رسانی آن به زودی صورت می‌گیرد.

آرمین قیطاسی در ادامه‌ی نشست تصریح کرد: در حال حاضر در ایران فقط دو ارکستر وجود دارد که نکته‌ی قابل توجه این است که این دو گروه از سوی هیچ ارگان دولتی حمایت نمی‌شود و تمامی هزینه‌های اجرا توسط خود بچه‌ها فراهم می‌شود که منظور از حمایت دولت اجرای کنسرت در جشنواره‌های خارج از کشور است. اگر الان جریانات و تشریفاتی برای میلاد عمرانلو انجام شده این اتفاق پس از کسب هفت مدال طلا صورت گرفته و پیش از این هم از این گروه هیچ حمایتی صورت نمی‌گرفت.

متأسفانه ما در حال حاضر ارکستر سمفونیک ملی نداریم و این یعنی ما موسیقی ما فرهنگ ندارد.

وی عنوان کرد: بنده خودم سالها با همه‌ی خواننده‌های پاپ غیر از ناصر عبداللهی کار کردم. متأسفانه در مارکت موسیقی پاپ رفتارهایی دیدم که نتوانستم دوام بیاورم و معتقدم موسیقی پاپ بیشتر درگیر بیزینس محوری شده که متأسفانه این اتفاق خوب نیست. یکی از انگل‌ها و آسیب‌هایی که در کنسرت‌های موسیقی پاپ به وجود آمده ماجرای پلی بک است که این اتفاق به معنای خیانت به هواداران است و نمیدانم چرا دفتر موسیقی اقدامی برای مقابله با اینگونه اجراها نمی‌کند و جلوی این خوانندگان را نمی‌گیرد.

وی درباره‌ی بحث تولید آلبوم عنوان کرد: به دلیل تعداد بالای قطعات در صورتی که تأمین بودجه و حمایت‌های مالی صورت بگیرد حتما آلبومی را از این گروه خواهید شنید.

آمانج آذرمی دیگر خواننده‌ی گروه آرس نوا در ادامه‌ی نشست گفت: باعث افتخار است که در این گروه می‌خوانم و باعث افتخار که برای اولین بار در تهران روی صحنه می‌روم در زمینه‌ی آواز تحصیلات خاصی ندارم و لی آن را خیلی حرفه‌ای تر دنبال کردم. تحصیلات آکادمیک من در سینما است.

آرمین قیطاسی در ادامه‌ی نشست گفت: در این کنسرت چهار بک وکال وجود دارد که سه بک وکال خانم و یک آقا روی صحنه می‌رود که قطعه‌ی اسکای فال توسط آنها اجرا می‌شوددیگر چیزی که برای مخاطبان شگفتی خواهد داشت اجرای قطعه‌ی خونه‌ی مادربزرگه با حضور شصت کودک 4 تا 9 ساله است.

وی درباره‌ی وضعیت موسیقی در ایران گفت: این دلخوری فقط از طرف ما نیست و از طرف همه‌یگوره‌های موسیقی که در این ولوشو برخلاف جهت موسیقی رایج در حال فعالیت هستند وجود دارند. آمار موسیقی ایران در زمینه نوازندگان سه نفر بیشتر نیست که این اتفاق برای ملت هشتاد میلیونی ایران فاجعه است.

آمار نوازنده قدَر آنقدر پایین است که نوازنده‌ی ترمبی در ایران فقط سه نفر است که اگر بگوییم که نوازنده نداریم بهتر است؛ این نکته را باید بگویم فقط موسیقی مجوز دادن نیست بلکه حمایت مهمتر است.

مهدی محمدی در ادامه نشست اظهار کرد: مردم حق دارند که بگویند با این سبک از موسیقی ارتباط برقرار نمی‌کنند، هدف آرس نوا این است که یک سری از موسیقی‌های جاز، کلاسیک و لاتین انتخاب کرده و به گونه‌ای اجرا کنند که مخاطب را شگفت‌زده کند که به نظرم این اتفاق هنر است. در آرس نوا به شکلی موسیقی شکل گرفته که مخاطب را جذب کند.

رهبر موسیقی گروه آرس نوا در ادامه‌ی نشست گفت: در صورتی که به مردم خوراک خوبی ارائه شود قطعا از اینگونه موسیقی حمایت می‌شود و اگر حمایت نشود مسلما مردم به هر چیزی راضی خواهند بود.

مهدی محمدی در ادامه‌ی نشست اظهار داشت: به لحاظ علمی ثابت شده ندانستن تکنیک‌های آواز و خواندن، به مرور زمان صدا را به چالش برده و آسیب خواهد دید به همین خاطر خواننده‌ها مجبور می‌شوند در دو ساعت اجرای کنسرت خود حدود 50 درصد پلی بک اجرا کنند که این بضاعت خواننده است. در موسیقی برعکس ورزش و سینما بر همه‌ی اقشار و اصناف دیگر باز بوده و حضور ورزشکاران و بازیگران در این عرصه همانطور است که اگر من به سراغ بازیگری بروم این سوال را از من می‌پرسند که چقدر از بازیگری می‌دانی و من از شما ورزشکاران و بازیگران می‌پرسم که چقدر از خوانندگی می‌دانید؟

وی تصریح کرد: همه‌ی حرفها برای این است که سطح موسیقی ایران ارتقاء پیدا کند و من عاجزانه تقاضا دارم برای مخاطبان ارزش قائل شویم اگر انتظاری داریم مخاطب از ما حمایت کند این امر مستلزم کارهایی است که به مخاطبان ارائه می‌دهیم.

آرمین قیطاسی در انتهای نشست خاطر نشان کرد: چرا بالا بردن سطح شنیداری مردم توسط تشکل‌ها و گروه‌های خودساخته‌ی موسیقی انجام می‌شود ولی خدا بدهد برکت خواننده‌های موسیقی پاپ را که در هر خانه‌ای را می‌زنی خواننده از آن بیرون می‌آید و کنسرت را هم با پلی بک اجرا می‌کنند.


انتهای پیام / اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار