رکورد 900 پرواز بین‌المللی از آسمان ایران زده شد / انتقال تمامی پروازهای حجاج به فرودگاه امام‌خمینی(ره)

آخوندی گفت: آسمان ایران به دلیل امنیت بالا شاهد پرواز شبانه‌روزی 900 هواپیمای بین‌المللی است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عباس آخوندی در مراسم افتتاحیه اپرون در فرودگاه مهر‌آباد با بیان اینکه صنعت هوانوردی ایران یکی از مهمترین بخش‌های صنعت است که بیشترین فشار را متحمل شده است گفت: این صنعت توانسته با دانش تلاش‌گران ایرانی سرپا نگه داشته شود.
 
وی در ادامه افزود: هر چند سهم هوانوردی در کل حمل و نقل زیاد نیست و تنها 5 درصد را شامل می‌شود گفت: ولی به دلیل اهمیت این صنعت باید مسافران را در سریعترین زمان ممکن به مقصد موردنظر خود برسانند.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد:  مردم ایران شایسته یک صنعت هوانوردی بسیار پیشرفته است و ما باید بیش از این تلاش کنیم و جایگاه خود را در سطح جهانی افزایش دهیم.
 
 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما با توجه به فشارهای بین‌المللی باید از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنیم گفت: در پنج ماهه سال جاری میزان تردد و برخاست هواپیما رشد 10 درصدی داشته و حمل مسافر نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.
 
آخوندی در ادامه اظهار داشت: ما در فرودگاه‌های مختلف ایران طرح‌های توسعه مختلف داریم و هیچ کدام از این طرح‌ها تاکنون متوقف نشده است.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: خوشبختانه با شرایط فراهم شده و‌ آرامش ایجاد شده در روابط بین‌الملل میزان جذب سرمایه‌گذاری و ارتباط با بخش خصوصی افزایش یافته است.
 
وی در ادامه افزود: فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیاز به سرمایه‌گذاری سنگینی دارد و باید میزان جابه‌جایی مسافر به 50 میلیون نفر در سال افزایش یابد.
 
*میزان هواپیماهای فعال در ایران به 145 فروند رسید
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: میزان هواپیماهای فعال ما 145 فرونده است که باید به 500 فروند برسد.
 
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران گفت: در حال حاضر امکان عبور پروازهای بین‌‌المللی از آسمان ایران افزایش یافته و توانسته‌ایم رکورد 900 پرواز را در 24 ساعت بزنیم.
 
وی در ادامه یادآور شد: آسمان ایران بسیار امن است و در مقایسه با سایر کشورهای منطقه راه‌های هوایی امنی ایجاد می‌کند.
 
آخوندی در ادامه توضیح داد: برای افزایش ایمنی راه‌های هوایی جدید با همکاری دبیرخانه شورای امنیت راه‌های هوایی جدیدی را ایجاد خواهیم کرد.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه مهرآباد یکی از فرودگاه‌های بزرگ در کشور است گفت: باید در این فرودگاه پروازهای داخلی با کیفیت بیشتری صورت گیرد و دسترسی مردم از لحاظ ترافیک به این فرودگاه آسان‌تر شود.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: سرمایه‌‌گذاری در بخش کنترل و برج مراقبت در دست بررسی است و بر اساس برنامه‌های تهیه شده نیاز به سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری داریم.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به برقراری ارتباط شبکه فرودگاهی اشاره کرد و گفت: باید میان فرودگاه مهرآباد و امام‌خمینی (ره) یک ارتباط ریلی ایجاد شود و این یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جاری است.
 
آخوندی در ادامه توضیح داد ایجاد یک بندر خشک در فرودگاه امام خمینی از جمله برنامه‌های اساسی ما است که در آینده‌ای نزدیک آن را اجرایی خواهیم کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: مرمت و بهسازی تمامی سمینارهای فرودگاه امام از جمله برنامه‌های اساسی ما به شمار می‌رود.
 
وی در پایان گفت: از امسال تمامی پروازهای حجاج از فرودگاه مهر‌آباد به فرودگاه امام خمینی منتقل شد و فرودگاه مهرآباد در حال حاضر پرواز داخلی را بر عهده دارد.

*ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی (ره) افتتاح شد

آخوندی  افزود: این ترمینالی که توسط شرکت فرودگاه‌ها ساخته خواهد شد جایگاه شایسته‌ای برای مسافران سرزمین وحی باشد. 

وی در ادامه افزود: به منظور حفظ حرمت حجاج  و حفظ حقوق استقبال کنندگان از حجاج در فرودگاه امام  خمینی(ره) امکانات رفاهی بسیاری را فراهم کرده ایم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: امکانات اولیه کار آغاز شده و با همراهی سازمان حج و زیارت این ترمینال راه اندازی شد.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: با همکاری شرکت پست سعی کرده‌ایم وسایل حمل بار مسافران را تا 48 ساعت به مقصد برسانیم.

وی در ادامه تصریح کرد: علی‌رغم تمامی تقاضاهای مالی و پولی با یک سازگاری مناسب و با مشارکت بخش خصوصی این پروژه‌ را به سرنجام رسانیم.

آخوندی در ادامه توضیح داد: بطور رسمی اعلام می‌کنیم این فرودگاه را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم و با نظارت دولت عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با همکاری شهرداری تهران تصمیم داریم  یک خط ریلی را راه‌اندازی کنیم تا مسافران به فرودگاه مهرآباد تهران و ترمینال راه‌آهن برسند.

انتهای پیام/
برچسب ها: انتقال ، حجاچ ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۰۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
اگه خانواده شهدا وجانبازان نبودن شما الان وزیر نبودی چرای سهمیه مسافر هواپیما را کاهش دادی از 20نفر به 5 نفر کاهش دادی پول به دارو بدم یا بلیط خدا از اقای نیکزاد راضی باشه
آخرین اخبار