مجموعه پنج جلدی"آستان آسمان" نوشته رضا مختاری با نگاهی پژوهشی و تصویری به اماکن متبرکه امامزاده های شهرتهران با همکاری نشرشهر دوشنبه 10شهریور ساعت 15 در فرهنگ سرای ارسباران نقد و بررسی می شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، دراین مجموعه 152 صفحه ای ابتدا خوانندگان با ماجرای عزیمت، کرامات و پیشینه تاریخی امامزاده های ( حضرت عبدالعظیم (ع ) ، امامزاده علی اکبر (ع ) ، امامزاده سیداسماعیل (ع ) امامزاده سید نصرالدین (ع ) و امامزاده صالح (ع)  ) آشنا می شوند .

رضا مختاری درتدوین مجموعه "آستان آسمان " سعی داردموقعیت جغرافیایی این اماکن متبرکه نظیر (صحن ،گنبد ، مناره ،ایوان ،ضریح ،برگزاری مراسم ها ، همسایگان و عکس هایی از بخش های مختلف) این اماکن متبرکه را برای خوانندگان به تصویر کشد .

باغ توتی،ایوان آینه،موزه درامامزاده حضرت عبدالعظیم(ع )،موزه شهدا در امامزاده علی اکبر(ع )ذکر پیشینه آب انبارچهل پایه ، مدرسه علمیه فیلسوف الدوله، بازار سید اسماعیل از همسایگان بقعه امامزاده سید اسماعیل و امامزاده سید نصرالدین از نوادگان امام محمد باقر(ع ) که درتهران قدیم به سبب وصال عاشق و معشوق شهرت داشته و نیز ماجرای چنارکهنسال و تنومندی که در تمام سفرنامه های قدیمی ایرانی و فرنگی توصیف شده به همراه سیر تحول ده صعب العبور و سرد"طجرشت " یا " تیگرشت " تا میدان پرتردد" تجریش " بخش هایی از این مجموعه است که به قلم این نویسنده گردآوری شده است .

علاقمندان جهت حضور دراین برنامه می‌توانندبه نشانی خیابان دکتر شریعتی ، سیدخندان ، خ جلفا مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند.

انتهای  پیام/



برچسب ها: مجموعه ، آستان ، آسمان ، پژوهشی ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار