عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

پیوستگی لازم بین مقاطع تحصیلی وجود ندارد/ اعمال سلیقه‌ها در سنجش و پذیرش دکتری زیاد است

صابری گفت: مهمترین مسئله‌ای کمیسیون آموزش و تحقیقات آن را با جدیت دنبال می‌کند طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی است.

رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و ارشد در مرکز پژوهش‌های مجلس و با همکاری کارشناسان حوزه آموزش و سنجش کشور در حال پیگیری و دنبال است و به محض تکمیل کلیات و جزئیات این طرح به تصویب نهایی خواهد رسید و دستگاه‌های ذیر‌بط ملزم به اجرای قانون و تبعیت از آن خواهند بود.

وی گفت: یکی از مهمترین دلایل پافشاری جامعه علمی بر اعمال طرح سنجش و پذیرش دانشجو توجه به این نکته است که هیچ پیوستگی و انسجامی بین مقاطع تحصیلی در بحث سنجش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به علت نبود شیوه متمرکز در این بخش اعمال سلیقه ها در پذیرش دکتری بسیار زیاد بوده است، خاطرنشان کرد: پذیرش در تمام مقاطع تحصیلی بخصوص این دو مقطع اثر‌گذار باید هدفمند و بر اساس قاعده و قانون خاص صورت گیرد تا دست نفوذ  سلیقه‌ها در این بخش کوتاه گردد.

وی افزود: این طرح زمینه نظارت را در پذیرش در مقاطع تحصیلی نیز افزایش می‌دهد که در کاهش تخلفات احتمالی در این بخش نیز اثر‌گذار خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار