گردشگری در ایران/

بکرترین منطقه گردشگری ایران + تصاویر

جنگل‌های سوادکوه در استان مازندران یکی از بکرترین مناطق گردشگری ایران به شمار می‌رود که هنوز برای گردشگری و میهمان‌پذیری ناشناخته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛جنگل‌های سوادکوه در استان مازندران یکی از بکرترین مناطق گردشگری ایران به شمار می‌رود که هنوز برای گردشگری و میهمان‌پذیری ناشناخته است. در این میان جنگل هلی دار با هوایی مه گرفته یکی از دیدنی ترین نقاط است.


 
بخش وسیعی از شهرستان سوادکوه دارای جنگلی متراکم و متنوع با درخت‌هایی نظیر راش، افرا، توسکا، ملج و نوع کمیاب درخت سردار یا سرخدار می‌باشد.


 
جنگل‌های بکر در مناطقی که میان بومیان و اهالی پرتاس خوانده می‌شوند دارای مسیرهای سخت و دشوار بوده ولی به لحاظ قرار گرفتن در ارتفاعی خاص، همواره در پوششی از مه قرار داشته و مناظر بدیعی را پدید می‌آورند. در میان این نوع از جنگل‌ها نیز دره‌های زیبا، به همراه نهرها، آبشارها و چشمه‌سارهای متعدد، خودنمائی می‌کند.


 
وجود درخت‌ها و درختچه‌های منحصر بفردی مانند سف، تل، تلکا، زرشک، الاش و لازه بهمراه گیاهان میوه‌دار وحشی مثل ازگل، ولیک، زالزالک، گالش انگور، سولس و ته دونه، بر جذابیت نواحی جنگلی سوادکوه افزوده است.


 




در این میان جنگل هلی دار در فاصله 220 کیلومتری تهران قرار دارد، این جنگل با درختانی سرسبز و بلند قامت و هوایی خنک و دلپذیر دل هر بیننده‌ای را می‌رباید.  برای گذران یک روز مفرح در طبیعتی اغلب مه‌گرفته، پیاده‌روی و کوه‌پیمایی در جنگل‌های کاملاً بکر و انبوه سوادکوه در روزهای آخر هفته خالی از لطف نیست. در این جنگل پیاده‌روی و کوه‌پیمایی متوسط بین 2 تا 4 ساعت، زمان می‌برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، جنگل ، بکر ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار