هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

حفظ حقوق ملت ایران خط قرمز مذاکرات با 1+5 / تغییر ادبیات گفتمان در مذاکرات با روی کار آمدن "موگرینی"

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: حفظ حقوق ملت ایران، خط قرمز مذاکرات با گروه 1+5 است، در جریان این دیدارها باید تیم مذاکره کننده ایرانی بتواند در روند مذاکرات با کشورهای مختلف در نیویورک تاثیرگذار باشد.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  گفت: مذاکرات جدید میان  ایران و 1+5 در شرایطی آغاز شد که تاکنون روند مذاکرات مثبت بوده و تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز مسیر درستی را در مذاکرات پیش گرفته است.
 
وی ادامه داد: دور جدید مذاکرات، ادامه مسیر قبلی گفتگوهاست و با توجه به اینکه در دوره قبل،  طرفین نتوانستند در زمان مورد نظر به توافق دست یابند، مذاکرات برای دوره‌ای دیگر تمدید شد. 
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به تغییر مسئول سیاست خارجی اتحادیه  اروپا تصریح کرد: مسائل مطروحه در مذاکرات در سطحی نیست که تغییر یک فرد تأثیر چندانی در روند و پیشبرد آن داشته باشد. 
 
هانی‌زاده اظهار داشت: کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، روسیه، آمریکا، چین و فرانسه سیاست‌های خاص خودشان را در زمینه توافقات پیگیری می‌کنند، بنابراین تغییر "کاترین اشتون" در روند مذاکرات تاثیرگذار نخواهد بود.
 
وی افزود: ادبیات گفتگو "فدریکا موگرینی" با اشتون متفاوت است، بنابراین ما شاهد یک تغییر ادبیات گفتگو در مذاکرات میان ایران و کشورهای 1+5 خواهیم بود.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به تغییر ادبیات گفتگو  در مذاکرات تاکید کرد: این مسئله به توانمندی تیم مذاکره کننده کشورمان بستگی دارد که بتوانند مسیر گفتگوها را به یک نقطه مثبت و قابل قبول هدایت کند.
 
هانی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه گفتگوها میان ایران و 1+5 باید در محیطی آرام و مناسب برگزار شود، خاطر نشان کرد: حفظ حقوق ملت ایران، خط قرمز مذاکرات با گروه پنج به علاوه یک است، در جریان این دیدارها باید تیم مذاکره کننده ایرانی بتواند در روند مذاکرات با کشورهای مختلف در نیویورک تاثیر گذار باشد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
برای دکتر ظریف و تمام همکارانشان آرزوی موفقیت داریم
زنده باد ایران
آخرین اخبار