نشست خبری بازی‌های آسیایی اینچئون در رشته والیبال؛

داورزنی: امیدوارم نتایج کسب شده افتخاری برای تیم ملی کشورمان باشد

نشست خبری بازی های اسیایی اینچئون در رشته والیبال با حضور داورزنی رییس فدراسیون در حال برگزاری است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا داور زنی رئیس فدراسیون اظهار داشت: انتظارات مردم از والیبال بالا رفته به طوری  فکر می‌کنم باید مدال المپیک را به دست آوریم کار ما سخت و سنگین است ملی پوشان خستگی مفرط و استرس بالا دارند.

وی افزود: تیم‌های قدرتمند جهان همه در این شرایط دچار مشکل می‌شوند ما می‌بینیم بعد از شکست آمریکا ملی‌پوشان نتیجه را به فرانسه واگذار کردند اما مقابل بلژیک با آن همه انگیزه و توان پیروز شدند سرمربی تیم ملی بلژیک بعد ازاین بازی  اعلام کرد ما خوب بودیم ولی برای برد ایران باید بهتر باشیم.
 
 وی افزود: امیدوارم نتایج کسب شده افتخاری برای تیم ملی کشورمان باشد و بتواند لبخند رضایت را در میان مردم ایجاد کند باید در این میان از حسین معدنی مربی ارزشمند تیم ملی یاد کنیم جای خالی وی در تیم احساس می‌شود ، فوت معدنی شوک بزرگی برای والیبال بود حضورش در روند تیم تاثیر مثبتی داشت در  حال حاضر هم انگیزه بچه‌ها این است که اگر نتیجه ای بدست می‌آورند حسین را در کنار خود ببینند.
رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: ما در بازی های آسیایی دوره گذشته در گوانجو نایب قهرمان شدیم این تداخل زمانی در آن مقطع هم وجود داشت در مسابقات سال 2006 دوحه نیز ما پیش از آن در قهرمانی مردان جهان که در ژاپن برگزار شد شرکت کرده بودیم.
 داور زنی گفت: سبک و سلایق مسابقات قهرمانی جهان با آسیایی فرق می‌کند آماده سازی والیبالیست‌ها در هر مسابقه شرایط  خاص خود را دارد از ابتدا قصدداشتیم در این مسابقات با نمره ب شرکت کنیم ولی بعد ها بحث‌هایی مطرح شد که ترجیح دادیم تیم الف را به کره اعزام کنیم .
 وی تصریح کرد: چون ما در کارنامه خود قهرمانی بازی‌های آسیایی را خالی می‌دیدیم و دو دوره نایب قهرمان شدیم انتظار می‌رفت که مدال طلای رقابت های آسیایی را نیز در کارنامه داشته باشیم برای تیم های کره ، ژاپن و سایر رقبا خیلی هم بود و پیگیری می کردند که ما با چه ترکیبی در بازی های آسیایی اینچئون شرکت می کنیم در جلسه هیئت رئیس آسیا که شرکت کرده بودم کره ای ها اولین سوال شان از من این بود که با چه تیمی بازی های آسیایی شرکت می کنید و بعد از شنیدن نام تیم الف احساس نگرانی را در چهره آن ها می دیدم، چون کره ای ها با توجه به گرفتن میزبانی به دنبال کسب مدال طلای آسیا هم هستند.  

داور زنی یاد آور شد: ژاپنی‌ها با توجه به حضور نداشتن در مسابقات قهرمانی جهان مصمم شده اند تا در مسابقات کره قهرمان شوند مصاحبه ای از سرمربی این تیم خواندم که گفته بود برای طلای بازی های آسیایی کره می رویم در حال حاضر هم پارک وون سرمربی اسبق تیم ملی ایران هدایت تیم کره را در دست دارد بازی های این دو تیم از جذابیت های  خاص خود برخوردار است.

  وی گفت: ما هم انگیزه بسیار بالایی داریم کار بسیار سخت است چون در صورت راهیابی به جمع شش تیم برتر جهان باید تا چند روز قبل از مسابقات کره در لهستان حضور داشته باشیم.
 
رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: در رنکینگ جهانی برای مسابقاتی مثل بازی‌های آسیایی کره جایگاهی تعریف نشده ولی در تقویم کنفدراسیون والیبال آسیا این مسابقات از جایگاه ویژه ای برخوردار است که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود ما باید بعد از ده تا 12 روز فاصله با مسابقات قهرمانی جهان در مسابقات آسیایی اینچئون شرکت کنیم این نزدیکی اجرای مسابقات مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

**نوع اعزام ملی‌پوشان به کره بستگی به شرایط تیم دارد

وی یادآور شد: اگر ما به جمع 4 تیم برتر مسابقات جهانی هم راه پیدا کردیم فقط چند روز قبل از شروع بازی‌های آسیایی باید به کره اعزام شویم و در این فرصت کم ملی‌پوشان باید خود را برای رسیدن به مدال طلا آماده کنند. نزدیکی این زمان تا مسابقات آسیایی باعث شد تا مسئولان کنفدراسیون آسیا بازی‌های اول و دوم را تا حدودی سبک در نظر بگیرند. برای ملی‌پوشان کشورمان طی کردن بعد مسافت از ورشو به ایران و سپس به کره جنوبی نگران کننده است. اگر ملی‌پوشان به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کنند بلافاصله به تهران برمی‌گردند و بعد با پرواز امارات مستقیم به کره اعزام می‌شوند. این پیش‌بینی را کردیم که اگر به جمع 4 تیم را نیافتی، تیم ملی از ورزشو به استامبول و سپس به کره جنوبی اعزام شود. خرید بلیط‌ها انجام شده و نوع اعزام ملی‌پوشان به کره بستگی به شرایط تیم دارد.

**تمام حریفانمان برای صعود انگیزه دارند

داورزنی تصریح کرد: راهیابی به این مرحله از مسابقات قهرمانی مردان جهان جزو اهداف فدراسیون بود. امیدوارم با تلاش ملی‌پوشان و کار در ادامه هم به همین منوال دنبال شود. پیش‌بینی می‌کنیم در مرحله دوم مسابقات قهرمانی مردان جهان با تیم‌های لهستان، صربستان، آرژانتین و استرالیا هم‌گروه باشیم. اگر ما در گروه خودمان اول یا دوم شویم در یک شهر دیگر باید به تیم‌های سوم و چهارم گروه دیگر بازی کنیم. تمام حریفان ما برای صعود به مرحله دوم مسابقات قهرمانی مردان جهان انگیزه داردند. ایتالیا به شدت نگران عدم صعودش است، بلژیک هم کورسوی امیدی بری صعود دارد تا 3 امتیاز کامل را در بازی برابر فرانسه بگیرد و ما در هر شرایطی تیم دوم یا سوم گروهمان خواهیم بود. نمی‌خواهم استرس و فشار زیادی به ملی‌پوشان وارد شود. آنها مصمم هستند تا مقابل حریفان بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارند.

**کادرفنی نیاز به تقویت ندارد

وی گفت: تا الان باید تبریک بگویم که در مسابقات فهرمانی مردان جهان شرکت کردیم و از 4 بازی انجام شده تا کنون نتیجه 3 بازی را به نفع خود رقم زده‌ایم. تیم ملی پورتوریکو امروز می‌آید تا از اعتبار خودش دفاع کند. آنها چون می‌دانند که ما صعودمان را به مرحله بعد قطعی کرده‌ایم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و با تمام توان تلاش می‌کنند. پورتوریکو تیم قدرتمندی است چون توانسته تیم ملی ایتالیا را شکست دهد. وقتی تیم در یک پرسه‌ای قرار می‌گیرد که باید در مسابقاتی خاص شرکت کند فرصت گرفتن برخی تصمیمات نیست. تلاش ما بر این است که شرایط را حفظ و کمترین تغییرات را در تیم ایجاد کنیم تا تیم کار خودش را انجام دهد. فدراسیون یک برنامه‌ای را تنظیم می‌کند تا 3 یا 4 ماه قبل از آنکه تیم بخواهد تمریناتش را شروع و دنبال کند باید کادر مشخص شود. ما در مسابقات لیگ جهانی حسین معدنی را از دست دادیم و بحث‌هایی مطرح شد که کادر تیم ملی باید تقویت شود. برای فدراسیون هم این مسئله از اهمیت خاص خود برخوردار است. رحمان محمدی راد هم به لحاظ تسلط به زبان انگلیسی و نزدیکی به ملی‌پوشان در شرایط خوبی بود. او از ابتدا در کنار حسین معدنی حضور داشت و به تیم کمک می‌کرد و بعد از فوت حسین با مشورت کادر فنی به این نتیجه رسیدیم که محمدی راد در کنار کادرفنی حضور داشته باشد. پیش از آنکه به این تصمیم قطعی برسیم درنظر داشتیم با دستیار کواچ در تیم باشگاهی پروجا صحبت کنیم ولی چون قراردادش را منعقد کرده بود نمی‌توانست با تیم دیگری قرارداد ببندد. خوشبختانه درحال حاضر رحمان تا اندازه زیادی در تیم جا افتاده و کمک می‌کند و در این چند بازی نقش بسیار خوبی را در امتیاز آوری داشته است.

وی ادامه داد: ما برای حضور در مسابقات آسیایی کره جنوبی نام 22 بازیکن را به ستاد برگزاری مسابقات ارائه کردیم البته نام 12 بازیکن اصلی برای اعزام مشخص شده ولی شاید برای یکی از ملی‌پوشان مشکل خاصی پیش بیاید و نیاز به جایگزین باشد. ما در لیست 22 نفره نام حمزه زرینی و علی نادی را هم ثبت کردیم تا اگر شرایط حضور را داشته باشند از آنها در این پیکارها استفاده کنیم.

**موسوی تیم را همانند سرباز همراهی کرد

رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا اعزام تیم الف به مسابقات آسیایی به شما تحمیل شده است گفت: شرایط اردویی و تیمی هرکدام وضعیت خاص خود را دارد. برای مسابقات هم انگیزه‌های خاصی وجود دارد و مقدار زیادی به لحاظ روانی و روحی بحث‌هایی مطرح شده است. ملی‌پوشان در طول سال جاری فشارها و سفرهای متعددی را متحمل شده‌اند. موسوی می‌خواهد در هر تورنمنتی به طور کامل آماده باشد و وقتی در تیم حاضر می‌شود با تمام قوا برای کسب نتیجه تلاش می‌کند. خستگی سفر به امریکا به گونه‌ای بود که از طرفی نیاز به رفتن داشتیم تا با یک تیم قدرتمند بازی کنیم و تجربه کسب کنیم چون سال آینده اولین مسابقه تیم ایران در لیگ جهانی در کشور امریکا برگزار می‌شود. پرواز طولانی و سفر به لهستان و اختلاف زمانی و آب و هوایی باعث گله‌مندی ملی‌پوشان شد. موسوی احساس می‌کرد که شاید در مسابقات قهرمانی جهان عملکرد خوبی نداشته باشد به همین دلیل درخواست مرخصی کرد ولی پس از بررسی‌های مختلف به وی اعلام کردیم که چون باید از نام ایران دفاع کنیم با مرخصی وی موافقت نمی‌شود و باید همانند سرباز تیم را همراهی کند.

داورزنی در پایان اظهار داشت: پس از بحث‌های انجام شده تصمیم گرفتیم که تیم الف به کره برود. ملی‌پوشان علی‌رغم فشارهای زیاد مصمم هستند کارنامه خود را به طلای بازی‌های آسیایی هم مزین کنند. درخواستی که از کنفدراسیون والیبال آسیا کردیم این بود که مسابقات از 23 سپتامبر و برای 4 تیم حاضر در مسابقات قهرمانی مردان جهان از 25 سپتامبر آغاز شود. AVC هم فقط برای تیم ملی ایران مسابقات را از 25 سپتامبر آغاز می‌کند و بر این اساس 2 بازی اولمان هم چندان سخت نیست و ملی‌پوشان مصمم هستند به فینال راه یابند و مدال طلا را کسب کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نشست ، خبری ، سنگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
کاش ی فکری به حال پخش مسابقات میکردین خسته شدیم از این همه تصاویر اهسته
آخرین اخبار