وزیر بهداشت در جلسه کارگروه طرح تحول نظام سلامت:

ضرورت حضور تیم‌های نظارتی طرح تحول سلامت در استان‌های کشور

هاشمی تاکید کرد: حضور تیم‌های نظارت بر نحوه اجرای طرح تحول سلامت در استان‌ها بسیار موثر است.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ وزیر بهداشت صبح امروز در جلسه کارگروه طرح تحول نظام سلامت، با اشاره به رضایت مردم از نحوه اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان های دولتی اعلام کرد: رضایت مردم در استان های مختلف نشان می دهد هدفگیری ما در راستای اصلاحات حوزه سلامت درست است.

سید حسن هاشمی ادامه داد: اگرچه کارهای زیادی هنوز بر زمین مانده، ولی در یک سال گذشته مسیر را به درستی رفتیم و باید از زمان محدودی که تا پایان دوره خدمت در دولت داریم، برای ارائه خدمت هر چه بهتر به مردم، استفاده کنیم.

وی با اشاره به سفر اخیر هیات دولت به استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: بیمارستان های این استان بخصوص در حوزه اصلاح هتلینگ، اقدامات خوبی ارائه داده اند و این نشان می دهد فعالیت شبانه روزی مدیران در یک فضای صمیمی هم سرعت فعالیت ها را بیشتر می کند و هم به ارائه خدمات با کیفیت تر یاری می رساند.

به گفته وزیر بهداشت با تاکید بر این که مسلما در ادامه راه با دشواری های بیشتری مواجه خواهیم شد، بیان داشت: با ادامه طرح تحول سلامت، قطعا نگرانی های مردم برای ماندگاری آن بیشتر خواهد شد از این رو باید تمام تمرکز ما از این به بعد نظارت بر نحوه اجرای خدمات طرح تحول سلامت باشد.

هاشمی با تاکید بر ضرورت تعریف و نگارش راهنماهای بالینی و پایداری بسته های خدمتی حوزه درمان در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: اعتبارات بیمارستان ها در طرح تحول سلامت تا آخر سال تعیین شده و ضروری است به موقع در اختیار آنها قرار گیرد.

وزیر بهداشت با بیان این که در بحث هتلینگ بیمارستان ها و کیفیت خدمات ویزیت، نظارت ها باید دقیقتر و بیشتر شود، اعلام کرد: در حوزه مقیمی پزشکان متخصص در بیمارستان های دولتی نیز باید اصلاحات لازم هرچه سریع تر صورت گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسته خدمات اورژانس هوایی نباید جنبه نمایشی داشته باشد بلکه نحوه عملکرد آن نیز باید تحت کنترل قرار گیرد. ضمن این که ضروری است برای ایجاد ناوگان ویژه اورژانس، مشوق هایی را برای بخش خصوصی تعریف کنیم.

وزیر بهداشت با بیان این که خدمات اورژانس زمینی نیز باید سرعت بیشتری پیدا کند، گفت: عملکرد اورژانس بیمارستانی، تابلوی وزارت بهداشت است بنابراین اصلاحات این بخش باید جزو اولویت های تمام بیمارستان ها باشد.

وی با اشاره به این که در گذشته عملکرد وزارت بهداشت به نفع نیروهای طرحی نبوده، افزود: هم اکنون وظیفه ما است که در کنار این نیروها باشیم، نقدها را از زبان آنها شنیده و آنها را حمایت کنیم. ضمن این که رفتار مدیران دانشگاه ها با این نیروها باید حمایتی باشد تا بتوانیم آنها را تشویق به ماندگار شدن در مناطق محروم کنیم.

هاشمی تاکید کرد وقوع تحول در نظام سلامت، بدون اصلاح حوزه فناوری اطلاعات میسر نیست.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت آزمایشگاه های دانشگاهی گفت: باید هزینه های لازم برای این آزمایشگاه ها اعمال شود تا بتوانیم جلوی تخلفات در حوزه آزمایشگاه ها بگیریم. ضمن این که تا آخر سال هر کدام از مراکز دانشگاهی باید یک آزمایشگاه مرجع داشته باشند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش افزود: حمایت رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری از حوزه سلامت انگیزه ای برای پیشبرد هرچه بهتر و سریعتر اقدامات ما در این حوزه است.

هاشمی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهدافمان نباید به هیچ وجه وارد حاشیه ها شویم و به عقب نگاه کنیم چون نتیجه این کار فرصت سوزی است.

وی با تاکید بر این که حضور تیم های نظارت بر نحوه اجرای طرح تحول سلامت در استان ها بسیار موثر  است، گفت: در این زمینه لازم است دبیرخانه های برای سفرهای استانی شکل گیرد تا کمی و کاستی های طرح به خوبی بررسی و پایش شده و اصلاحات لازم در این زمینه صورت گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار