وزیر بهداشت در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد:

مشهد نیاز به ۲ هزار تخت جدید بیمارستانی دارد

هاشمی، حاشیه نشینی و فرسودگی زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی را بزرگ‌ترین مشکل شهر مشهد عنوان کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ سیدحسن هاشمی در نشست شورای شهر مشهد که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه با وجود تغییرات جمعیتی و گسترش شهر، مهاجرت پذیری و توسعه حاشیه نشینی، زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی شهر مشهد همانند ۳۵ سال گذشته است، خاطر نشان کرد: با توجه به سرانه جمعیت مشهد، در حال حاضر بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی جدید در این شهر مورد نیاز است. 

وی با اشاره به اینکه در کل کشور با مشکل فرسودگی زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی مواجه هستیم، عنوان کرد: رفع مشکلات این حوزه تنها با همکاری تمامی سازمان‌ها از جمله شهرداری و شورای شهر و در مشهد به طور ویژه با مساعدت آستان قدس رضوی قابل حل است. 

وی با اشاره به اینکه بر اساس نتایج سر شماری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند، افزود: رفع مشکلات بهداشتی درمانی و توسعه خدمات، مهم‌ترین اقدامی است که باید در این مناطق اجرایی شود. 

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در سال جاری با توجه به اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت هیچ طرح توسعه‌ای در حوزه بهداشت و درمان به جهت مشکلات اقتصادی و کمبودهای اعتباری و محدودیت‌های منابع دولت، نه تنها در مشهد بلکه در کل کشور قابل اجرا نیست. 

هاشمی با اشاره به وجود دو بیمارستان قائم (عج) و امام رضا (ع) در یکی از مناطق پر تراکم مشهد که در فاصله بسیار کمی هم از یکدیگر قرار دارند، اظهار داشت: با توجه به قدمت بیش از ۴۵ سال بیمارستان قائم (عج) و تمرکز بیشتر خدمات بهداشتی درمانی در این منطقه لزومی به ادامه ارائه خدمت به این شکل نیست و می‌توان این مرکز را جا به جا کرد. 

وزیر بهداشت اظهار داشت: در کنار جا به جایی این بیمارستان می‌توان علاوه بر ایجاد تخت‌های بیمارستانی جدید خدمات بهداشتی و درمانی را به شکل گسترده تری ارائه داد. 

هاشمی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات بهداشتی و درمانی گفت: با دل و جان آماده حمایت از طرح‌های اجرایی در مشهد هستیم. 

بنابر این گزارش شهردار و اعضای شورای شهر مشهد نیز در این جلسه آمادگی کامل خود را برای عملیاتی کردن پیشنهاد وزیر بهداشت در حمایت از طرح‌های ارتقاء دهنده خدمات بهداشتی درمانی اعلام کردند. 

همچنین در این جلسه ایجاد کار گروه جابجایی بیمارستان قائم (عج) با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت و شهرداری به تصویب رسید و مقرر شد ظرف یک ماه آینده نتایج تصمیمات این کارگروه به وزارت بهداشت اعلام شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار