معاون وزیر تعاون در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

تامین نقدینگی تعاونی‌های فعال از برنامه‌های اصلی وزارت تعاون است / تعاون نیازمند سقف بودجه 80 درصدی

حمید کلانتری:سقف بودجه تعریف شده برای تعاونی‌ها باید تا 80 درصد تامین شود که گاهی دیده می‌شود بودجه برای تعاونی‌ها تصویب اما در زمان تخصیص به درستی در اختیار تعاونی‌ها قرار نمی‌گیرد.

حمید کلانتری معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: تامین نقدینگی تعاونی ها به ویژه تعاونی های فعال از برنامه های اصلی وزارت تعاون است. 

 * تعامل مجلس و دولت به نفع تعاونی است 

وی با اشاره به لزوم توجه به تامین نقدینگی تعاونی ها در لایحه  بودجه تقدیمی  پیش رو  به مجلس ادامه داد: خوشبختانه با توجه به رابطه خوب و تعامل منطقی که بین مجلس و دولت به وجود آمده ما امیدواریم ایجاد این تعامل به نفع بخش تعاون هم تمام شود.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر تعاونگران و مسئولان بخش تعاون ارتباط قوی با نمایندگان مجلس دارند و جلسات متعددی با کمسیونهای مربوطه از جمله کمیسیون برنامه و بودجه دارند که همین امر زمینه های حمایت خود مجلسی ها را از تعاون نشان می دهد. 

* تعاون نیازمند سقف بودجه 80 درصدی است 

کلانتری با بیان اینکه دولت باید به رفع نقدینگی تعاونی ها در بودجه توجه کند ادامه داد: دولت باید در بودجه سال 94 سقف معینی از بودجه برای تعاونی ها را تعریف کند. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: سقف بودجه تعریف شده برای تعاونی‌ها باید تا 80 درصد تامین شود که گاهی دیده می‌شود بودجه برای تعاونی‌ها تصویب اما در زمان تخصیص به درستی در اختیار تعاونی‌ها قرار نمی‌گیرد.

 وی افزود: این امر برای برداشت سهم از ارگانهایی مثل صندوق توسعه ملی که درصدی را به عنوان کف در نظر می گیرند و به بانکها ارائه می دهند از اهمیت خاصی برخوردار است. 

* توسعه تعاونی ها در سایه حمایت تمام بخشها ی اقتصادی 

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر بخواهیم بخش تعاون تقویت شود، توسعه پیدا کند و زمینه های تحقق اصل 44 فراهم کند باید مساعدت تمام بخشهای اقتصادی از جمله وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و در کل تمام بخشها شامل حال تعاون شود.

کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر تعاون دارای نقدینگی قابل قبول در بانکها است گفت: در شرایط موجود نقدینگی که بخش تعاون در بانکها دارد، گردش مالی خوب، قابل قبول و بالا است و برنامه وزارت تعاون هم این است که با برنامه ریزی دقیق بتواند این تامین مالی را مدیریت کند.
 
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در هفت برنامه راهبردی  ارایه شده برای تحول بخش تعاون هم به تامین منابع مالی تعاونی های فعال اشاره شده و همچنین در بسته خروج از رکود هم به این بخش توجه شده است. 

وی در پایان گفت: ما تلاش می کنیم آن بخش از سهم توسعه تعاونی ها که به دولت مربوط می شود را با برنامه تحولی که طراحی کردیم به زودی محقق کنیم.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار