اصفهان/

بهره برداری از بزرگترين باغ يكپارچه انار كشور

بزرگترين گلخانه باغ يكپارچه انار كشور در شهرستان نجف‌آباد با مساحت 385هكتار به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،رسول زرگرپور استاندار اصفهان در بازديد از بزرگترين باغ يكپارچه انار كشور در شهرستان نجف‌آباد، اظهار داشت: در حال حاضر به دليل خشكسالي 25 درصد از اراضي مرغوب استان از چرخه توليد خارج شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفيت های استان اصفهان افزود: بخش كشاورزي استان يك بخش قوي و اثرگذار بوده كه حائز رتبه هاي زيادي در كشور مي باشد.

وي با بيان اينكه 25 درصد از اراضي مرغوب استان به دليل خشكسالي از چرخه توليد خارج شده است، ابراز خرسندي نمود كه در بخش هاي گلخانه‌اي و با استفاده از فناوری در بخش كشاورزي، توليدات اين بخش افزايش داشته است.

زرگرپور تصريح كرد: استفاده از روش هاي نوين آبياري و فناوری روز در بخش كشاورزي و خصوصا گلخانه ها توانسته خسارت ناشي از خشكسالي را كاهش دهد.

استاندار اصفهان احداث بزرگترين باغ انار يكپارچه كشور در شهرستان نجف آباد كه با 385 هكتار، 2هزار و هفتصد نفر سهام دار را جذب نموده است، يك فعاليت توليدي مثمر ثمر دانست.

وي افزود: استفاده از آب مازاد روستاي جلال آباد در اين باغ علاوه بر استفاده از سيستم آبياري تحت فشار و همچنين سهامدار بودن كلي اهالي روستا در اين طرح از جمله محسنات اين گلخانه به شمار مي رود.

مدير ارشد استان در ادامه از شركت تاپ مينا وابسته به پمينا كاله بازديد نمود و فعاليت اين شركت در استان را در ايجاد اشتغال و تأمين فرآورده هاي كشاورزي مورد نياز در استان مؤثر دانست.

وي بازسازي و فعال نمودن پروژه اي راكد و بدون استفاده و همچنين تكميل چرخه‌ي غذايي و فرآوري توليدات كشاورزي را از نكات مثبت اين شركت برشمرد.

زرگرپور با بيان اينكه از سرمايه گذاري هاي جديد شركت كاله در استان استقبال خواهيم نمود،‌افزود: شركت تاپ مينا با ظرفيت جذب ساليانه 32هزار تن انواع سبزيجات و ميوه جات، اقدام به توليد 9هزار تن فرآوده هاي منجمد نموده است.

وي در پايان تأكيد كرد: كشاورزان استان بايد با روي آوردن به شيوه هاي نوين،‌ از شرايط بحران آب عبور كنند.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، بهره ، برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.