کشف روشی ارزان و بی‌خطر برای پیشگیری از زایمان زودرس

تحقیقات بین المللی مربوط به دانشگاه آدلاید نشان داده است که خطر ابتلا به تولد زودرس می تواند برای گروه های خاصی از بارداری ها بیشتر باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، تولد نوزادان زود تر از موعد طبیعی یکی از مهم ترین دغدغه ها و نگرانی های زوج ها به ویژه مادران جوانی است که در انتظار تولد فرزندشان به سر می برند و این تولد زودهنگام نوزاد و تکامل نیافتن اندام های او از جمله مهم ترین عوامل بروز این نگرانی است زیرا مقاومت و ایمنی بدن نوزاد را در برابر بیماری ها و عفونت های احتمالی به حداقل می رساند و در شرایطی خاص خطر مرگ را نیز برای نوزاد به همراه دارد.
 
مجله بین المللی زنان و مامایی، نشان می دهد که یک کشف مهم در هر یک از این مطالعات قبلی از دست رفته شده است. هورمون پروژسترون، که در طول 10 سال گذشته محاکمه شده است برای کمک به جلوگیری از زایمان زودرس در دوقلوها در مجموع بیش از 13 مطالعه از 3700 زن و 7500 نوزاد بررسی شد. استفاده از هورمون های پروژسترون باعث کاهش 50٪  خطر زایمان زودرس برای گروه هایی از بارداری خواهد شد.

تحقیقات نشان داده است که بهره مندی از استفاده از هورمون های پروژسترون در جلوگیری از زایمان زودرس در زنان با حاملگی دوقلو وجود دارد. زنانی که بارداری دو قلو دارند بسیار در معرض خطر زایمان زودرس هستند و پزشکان امیدوارند که هورمون ها برای نجات زندگی و جلوگیری از ناراحتی های آینده برای زوج هایی که می خواهند بچه دار شوند کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار