عضو کمیسیون اقتصاد خبر داد؛

ساماندهی عرضه و تقاضا با جذب سرمایه گذار خارجی

ندیمی گفت: مشارکت سرمایه گذار خارجی در عرصه علمی، اجتماعی و تکنولوژی کمک می کند که از نظر دانش فنی و تکنولوژی ارتقاء پیدا کنیم.

ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، درباره نقش سرمایه گذار خارجی در افزایش ظرفیت اقتصادی کشور تصریح کرد: کشور ما به دلیل مسائل مختلف و ظرفیت اقتصادی نیاز به حجم بیشتری از سرمایه و منابع کنونی دارد. به عبارتی، وقتی در ازای هر واحد عرضه، صدها تقاضا وجود داردنشان دهنده این است که میل به سرمایه گذاری در کشور زیاد ولی عرضه منابع کم است.
 
این نماینده مجلس گفت: اولین دلیل اینکه ما نیاز به سرمایه های خارجی داریم، میزان عرضه و تقاضا است که باید ساماندهی شود که علاوه بر سرمایه داخلی از سرمایه گذار خارجی هم باید استفاده کرد.
 
ندیمی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر اثرات مشارکت طبیعی در عرصه اقتصادی است که سرمایه گذار خارجی در فعالیت های اقتصادی مشارکت زیادی در عرصه های علمی، اجتماعی و تکنولوژی دارد، بنابراین همین مسئله کمک می کند که ما به لحاظ دانش فنی و دسترسی به تکنولوژی ارتقاء پیدا کنیم.
 
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: عامل دیگری که به حضور سرمایه گذار خارجی نیاز داریم، بازاریابی محصولات داخلی ماست، طبیعتا وقتی سرمایه گذاری شکل می گیرد، تولید نیز در کنار آن توسعه می یابد که فقط به بازار داخل محدود نمی شود و بخشی از آن به خارج از کشور انتقال پیدا خواهد کرد و این امر می تواند در ارزآوری موثر باشد.
 
ندیمی در این زمینه ادامه داد: نکته بعدی درباره حضور سرمایه گذار خارجی اشتغالزایی است. ما با سرمایه گذار خارجی می توانیم پاسخگوی میلیونها متقاضی شغل در کشور باشیم، بنابراین باید تلاش کنیم تا ابعادی از اشتغال را از طریق سرمایه گذار مالی و اقتصادی خارجی برآورد کنیم.
 
ندیمی درباره نقش امنیت در حضور سرمایه گذار خارجی در کشور گفت: طبیعی است که ضریب امنیت هر کشور باسرمایه گذار خارجی افزایش پیدا می کند، چرا که آنها هم از طریق دولت هایشان به دنبال این هستند که بخشی از امنیت کشور را از جهت حفظ سرمایه خودشان تامین کنند.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در ارتباط با حضور سرمایه گذار خارجی مسئله واردات است که بخشی از کالاهایی که توسط سرمایه گذار خارجی صورت می پذیرد، در حقیقت برآورد نیازهایی است که در کشور وجود دارد و این باعث می شود از طریق گردش مالی نقش بسزایی در افزایش ظرفیت اقتصادی داشته باشد.
 
این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: این مباحث و بسیاری از مسائل از این دست این اصل را به ما می فهماند که نمی شود بدون سرمایه گذار خارجی به همه اهدافمان در عرصه اقتصادی برسیم و سرمایه های داخلی به تنهایی کارگشا نخواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار