کرباسیان در جمع خبرنگاران خبر داد

فعال کردن پنجره واحد فرامرزی در کشور / واردات خودرو فقط با کسب مجوزهای لازم صورت می‌گیرد

رئیس کل گمرک: از راه اندزی و فعال کردن پنجره واحد فرامرزی در کشور خبر داد و گفت: یکی از اولویت های کاری ما راه اندازی پنجره واحد فرامرزی در کشور با کمک ذی‌نفعان است

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک امروز در حاشیه جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران گفت: هدف از عضویت در اتاق بازرگانی اجرای هر چه بهتر بسته خروج از رکود و همچنین افتصاد مقاومتی و توجه ویژه دولت به بخش خصوصی است.

وی افزود: با توجه به اینکه مسؤلیت من در گمرک تسهیل در امر صادرات و واردات و تجارت خارجی است و همچنین با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم به عنوان یک مسؤل در اتاق بازرگانی نیز امیدوارم که  مؤثر باشم.

رئیس کل گمرگ در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه 60 تا 70 در صد خودرو های وارداتی در کشور دارای نمایندگی ها ی پس از فروش نیستند گفت: برای واردات خودور به کشور یک سری قوانیینی وجود دارد وتا مجوز های لازم کسب نشود این خودرو ها اجازه‌ی ورود به کشور را پیدا نمی‌کنند.

کرباسیان تاکید کرد: وجود نمایندگی خدمات پس از  فروش که یکی از این شروط است یعنی بر اساس آن خودرو ثبت سفارش می شود.

وی گفت: شرط بهینه سازی مصرف سوخت و همچنین کسب مجوزهای لازم از سازمان استاندارد و محیط زیست نیزاز دیگر این شروط است .

وی ادامه داد همچنین وارد کنندگان خودرو باید معادل خودرو وارداتی خودرو فرسوده را خارج کنند و همچنین سال ساخت خودرو نیز در واردات خودرو مؤثر است.

رئیس کل گمرک تاکید کرد: این مقررات تعیین کننده واردات خودرو به کشور هستند و لذا هیچ خودرو ورداتی بدون کسب مجوزهای لازم به کشور وارد نمی شود مگر در مناطق آزاد که این مناطق خارج از تملک گمرک محسوب می شود.

کرباسیان گفت: در مناطق آزاد خودروها با توجه به مصوبه دولت در حال تردد هستند.

وی در ادامه سخنان با اشاره به راه اندازای سیستم اظهار از راه دور در گمرکات کشور گفت: هم اکنون 90 درصد وارادات و 70 صادرات و همچنین 95 درصد ترانزیت تحت این سامانه در حال انجام است.

وی تاکید کرد: سامانه اظهار از راه دور در گمرکات کشور به  صورت کاملا بومی در حال اجرا است و همه سرور‌ها و امنیت آن نیز در داخل کشور تامین می شود و امینیت بسیار بالایی دارد.

کرباسیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر دریافت عوارض 320 تومانی از صادرات گوسفند در گمرکات گفت: دریافت این عوارض به صورت ناگهانی ابلاغ شد در صورتی که باید از پیش زمینه آن را آماده می‌کردند چرا که تجار بر مبنای آن برنامه ریزی انجام داده اند.

رئیس کل گمرک در ادامه راه اندازی و فعال کردن پنجره ی واحد فرامرزی را از اولویت های کاری خود در اتاق بازرگانی ایران ذکر کرد و گفت: با توجه به ا ینکه اتاق بازرگانی نقش جدی در اصلاح روش های دارد و توصیه‌ی سازمان جهانی گمرک نیز همکاری با بخش خصوصی است لذا امیدواریم با کمک کسانی که ذینفع هستند بتوانیم پنجره واحد فرامرزی را در کشور فعال کنیم.

رئیس کل گمرک تاکید کرد : هدف ما توسعه کشور است و سیاست ما مچ گیری نیست و تعامل بیشتر جز اولویت های ما است.

گفتنی است مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک صبح امروز در انتخابات اتاق بازرگانی ایران با کسب 169 رآی به عنوان نائب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد.

 انتهای پیام/
برچسب ها: گمرک ، تجار ، فرامزی ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار