رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

توسعه علم و فناوری اولویت اصلی کشور است/ تحول نظام آموزش عالی نیازمند بسیج جمعی تمامی دستگاه‌هاست

زاهدی گفت: با توجه به اینکه سیاست‌های کلی علم و فناوری مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به توسعه علم و فناوری دارد باید این مهم اولویت اصلی دلسوزان‌ و زحمت کشان نظام اسلامی قرار گیرد.

زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه سیاست‌های کلی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری به آن توجه شد چشم انداز پیش روی کشور در حوزه آموزشی را روشن‌تر ساخته است توجه به این مهم اولویت اصلی و اساسی در کشور به حساب می‌آید.

وی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در همین راستا در تلاش است کمیته‌ای ویژه برای عملیاتی کردن اهداف این سیاست‌های ابلاغی تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه جهاد مستمر علمی با هدف مرجعیت علم و فناوری در جهان نیاز‌مند اصلاح ساختارهای آموزشی و پژوهشی کشور است، خاطرنشان کرد: در این زمینه نخبگان، دست اندرکاران‌ علم و فناوری جامعه دانشگاهی و سایر دستگاه‌ها باید همراهی و همکاری نمایند و ضمن برگزاری جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی به بحث و گفتگو در خصوص آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: از جمله مباحث اشاره شده در سیاست‌های ابلاغی توجه ویژه به اشتغال زایی، آمایش سرزمینی علم  کاربردی بودن علم دارد که یکی از نیازهای روز حوزه علم و فناوری به حساب می‌آید.

انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار