دیدار مقامات عربی و صهيونيستی در واشنگتن

مقامات عربی به تازگی با مقامات رژیم صهیونیستی در حاشیه نشستهای راهبردی مسئولان آمریکایی و اسرائیلی در واشنگتن با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به گزارش پایگاه اینترنتی خبری المنار ، واشنگتن به تازگی میزبان نشستهای راهبردی سالانه بین اسرائیل و آمریکا بود.

منابع ویژه المنار فلسطین گفتند با وجود اهمیت مباحثات مطرح شده بین مقامات اسرائیلی و آمریکایی در حاشیه این نشستها با مقامات عربی نیز دیدارهایی صورت گرفته است و به گفته این منابع در گفتگوها بین مقامات اسرائیلی و عربی درباره « منافع راهبردی » بین آنها بحث و تبادل نظر شده است.
این منابع گفتند شرکت کنندگان اسرائیلی در نشستهای راهبردی دیدگاه اسرائیل را درباره جنگ آمریکا با داعش بیان کرده‌اند.

آنها افزودند دیدار مقامات اسرائیلی از واشنگتن از مهم‌ترین و خطرناک ترین دیدارهاست.
این منابع تصریح کردند با به کار افتادن جنگنده های آمریکایی و پروازهای شناسایی هواپیماهای آمریکایی بر شدت تماسها بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی در منطقه به ویژه عربستان در چارچوب هماهنگی دائم بین ریاض و تل آویو افزوده شده است.
این منابع افزودند اسرائیل در این جنگ نقشی بزرگ و عملی ایفا می کند و نقش نظاره گر را ندارد.

این منابع فاش کردند هیئت اسرائیلی ایده هایی را در واشنگتن بیان کرده است که با خواسته های برخی کشورها در منطقه و ماهیت « آینده بهتر » در سوریه از دیدگاه آنها و اهمیت بهره برداری از جنگ علیه افراط گرایی برای آنکه به مهار حزب الله لبنان بیانجامد همخوانی دارد چرا که مهار حزب الله به عنوان یک پایه و اساس برای تضمین ثبات اسرائیل و کشورهای به اصطلاح میانه روی عربی است.

در این دیدارها دیدگاهها و مواضع اسرائیل و کشورهای عرب خلیج فارس و در صدر آنها عربستان به وضوح با یکدیگر مطابقت داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار