حزب الله: عربستان حامی واقعی تروریسم در منطقه است

حزب الله لبنان اعلام کرد سیاست واقعی رژیم عربستان حمایت از تروریسم و فتنه گری در منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از منابع میدانی در لبنان، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به تصمیم عربستان سعودی در توقف کمک نظامی خود به ارتش لبنان واکنش نشان داد.

حزب الله لبنان تاکید کرد: تصمیم عربستان سعودی در توقف کمک مالی خود به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برای هیچ فردی غافلگیرکننده نبوده است.

در این بیانیه آمده است: مسئولان ذیربط در دولت، وزارتخانه ها و نهادهای نظامی و امنیتی لبنان اطلاع کامل دارند که مدت زیادی است که سعودی ها این تصمیم را اتخاذ کرده اند و این مسئله (توقف کمک مالی عربستان به ارتش لبنان) در رسانه های داخلی و بین المللی بازتاب های زیادی داشته است.

همه جهان و به ویژه لبنانی ها و نهادهای مالی داخلی و بین المللی به خوبی می دانند که عربستان سعودی به دلیل هزینه های سنگین تجاوز خود به ملت برادر یمن و توطئه در کاهش دادن بهای نفت در بازهای جهان با بحران مالی شدیدی روبروست.

در ادامه آمده است: این بحران باعث شد که عربستان سعودی دست به اقدامات ریاضتی بی سابقه ای در داخل عربستان بزند و بسیاری از تعهدات خود را با شرکت ها و کشورهای مختلف متوقف کند و کمک مالی به ارتش لبنان یکی از این تعهدات مالی بوده که لغو شده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این که برخی ها حزب الله لبنان را به سبب مواضع سیاسی و رسانه ای خود در حمایت از ملت های بحرین و یمن و همچنین مخالفت با اقدمات تروریستی عربستان سعودی، مسئول این تصمیم ریاض می دانند با این گونه دروغپردازی نمی تواند هیچ فردی را فریب دهند و تنها تلاشی شکست خورده است.

دروغپردازی ها و دورویی  و اتهام زنی های باطل و بی ارزش نمی تواند حقیقتی را که همه لبنانی ها به آن واقف هستند، پنهان کند. این گونه اتهام زنی ها و دروغپردازی ها هرگز نمی تواند مواضع ثابت سیاسی حزب الله را درباره تحولات منطقه تغییر دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار