رئیس اتحادیه املاک استان تهران خبر داد:

پاییز امسال بازار مسکن شاهد خروج از رکود است

عقبایی گفت: پاییز امسال مسیر خروج از رکود برای بازار مسکن فراهم می‌شود.

حسام‌ عقبایی رئیس اتحادیه املاک تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ما در تابستان سال 93 شاهد تفاوت قیمتها در اجاره بها بودیم گفت: تابستان امسال به آرامی سپری شد و پاییز نیز به دلیل کاهش نقل و انتقالات میزان قیمت اجاره بها کاهش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: این فصل به دلیل کاهش حجم معاملات اجاره قیمتها نیز تا حدودی با کاهش روبرو می‌شوند.

رئیس اتحادیه املاک تهران در ادامه اظهار داشت: میزان حجم قراردادهای اجاره با کاهش نسبی همراه خواهد بود و مالکان نیز به دلیل کمبود مستاجر تخریب‌های بیشتری را در میزان اجاره می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در پاییز شاهد افزایش حجم معاملات خرید و فروش مسکن خواهیم بود گفت: در این فصل میزان خرید و فروش نسبت به سایر ماهها با افزایش نسبی روبرو است.

عقبایی با اشاره به اینکه در شهریور ماه امسال ما شاهد دوبرابر شدن حجم معاملات مسکن بودیم گفت:  در شهریور ماه سال 92 حجم معاملات مباین نامه‌ها در استان تهران 9 هزارو 903 قرارداد بود در حالی که در شهریور ماه امسال میزان قراردادها به 16 هزار و 946 مورد رسید.

وی در ادامه توضیح داد: در کشور نیز حجم معاملات مباین نامه‌ها در شهریور ماه امسال افزایش نسبی داشته به گونه‌ای که سال 92 شاهد 86 هزار و 633 قرارداد بودیم درحالی که امسال میزان قرار دادها به 107 هزار و 501 قرار داد رسید.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران در ادامه خاطر نشان کرد: پاییز امسال مسیر خروج از رکود در بازار مسکن فراهم می‌شود و رونق به این بازار بازمی‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: معاملات ، پاییز ، افزایش ، قیمت ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار