مشاور امنیت ملی "افغانستان":

پیمان امنیتی کابل- واشنگتن احتمالاً سه‌شنبه امضا می‌شود

مشاور امنیت ملی "افغانستان" با اشاره به اینکه پیمان امنیتی کابل-واشنگتن به احتمال قوی روز سه‌شنبه امضا می‌شود، گفت: در شگفتم که پناهگاه‌های داعش در عراق و سوریه هدف قرار داده می‌شود اما به کشور حامی طالبان فشاری وارد نمی‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "رنگین دادفر سپنتا" مشاور امنیت ملی افغانستان که لحظاتی پیش در کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوهای امنیتی در هرات سخن می‌گفت، ضمن تقدیر از حضور و همکاری نظامی کشورهای مختلف در راستای سقوط طالبان، اظهار داشت: بارها از ابهام در مورد افغانستان انتقاد کرده و بار دیگر می‌گویم در شگفتم که پناهگاه‌های داعش در عراق و سوریه هدف قرار داده می‌شود اما به کشور حامی و تأمین‌کننده طالبان که پناهگاه و آموزش‌گاه‌های این گروه در آن قرار دارد، هیچ‌گونه فشاری آورده نمی‌شود.
 
وی افزود: پرداختن محض به معلول، کاری را از پیش نمی‌برد و باید علیه  پناه‌گاه‌ها، خاستگاه‌ها و منابع مالی تروریست‌ها اقدام جدی و اساسی اتخاذ شود.
 
اسپنتا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با این که نسبت به نحوه مبارزه با طالبان انتقاد دارم و در مورد قدرت‌گیری طالبان هشدار می‌دهم اما از امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن که قرار است سه‌شنبه توسط رئیس جمهور جدید امضا شود، اعلام پشتیبانی می‌کنم.
 
سومین کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوهای امنیتی در هرات توسط انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان با حضور مهمانان خارجی و داخلی  و همچنین کارشناسان امور امنیتی برگزاری می‌شود.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.