معاون اجرایی رییس جمهور کشورمان کابل را به مقصد تهران ترک کرد

معاون اجرایی رییس جمهوری که صبح امروز به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری 'اشرف غنی احمد زی ' به کابل سفر کرده بود، پس از شرکت در این مراسم و انجام دیدارهایی با رییس جمهور جدید، رییس اجرایی و رییس جمهور پیشین افغانستان، عصر روز دوشنبه کابل را به قصد تهران ترک کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"محمد شریعتمداری" معاون اجرایی رییس جمهوری اسلامی ایران بعداز ظهر امروز "دوشنبه" در دیدار با اشرف غنی احمدزی ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور، گفت: کشور دوست و برادر افغانستان، با یک توافق ارزشمند که نشانگر ظرفیت و توانمندی قابل ملاحظه این کشور است از مشکلات کنونی خارج شده و می رود تا به شرایط مطلوب برسد.

اشرف غنی احمد زی رییس جمهوری افغانستان نیز در دیدار به لزوم همکاری همه جانبه کشورهای همسایه، تاکید کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور کشورمان پس از این دیدار نیز در دیدار عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان با بیان اینکه صلح و ثبات و آرامش در کشور دوست و همسایه ما، افغانستان، همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده است، با اشاره به روابط دوستانه دیرینه دو کشور خواستار همکاری های بیشتر دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شد.

عبدالله عبدالله نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد سطح مناسبات دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

معاون اجرایی رییس جمهوری کشورمان در دیدار با حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان هم از انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور ابراز خشنودی کرد و گفت امیدواریم ناامنی ها در افغانستان هر چه سریعتر پایان یابد زیرا افغانستان آباد و امن آرزوی جمهوری اسلامی ایران است.

"محمد شریعتمداری" صبح امروز با استقبال مقامهای افغان و 'محمد رضا بهرامی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشرف غنی احمد زی، وارد کابل شد.

معاون اجرایی رییس جمهوری هنگام ورود به کابل در گفت وگو خبرنگار ایرنا گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای صلح، ثبات و آرامش در افغانستان ارزش و اهمیت فوق العاده ای قائل بوده و همیشه آرامش خود را در آرامش همسایه خود، افغانستان جستجو می کرده است.

شریعتمداری با اعلام آمادگی کشورمان برای مشارکت اقتصادی در افغانستان خصوصا در انتقال تجارب در حوزه های مختلف از طریق شرکت های خصوصی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران روابط خود را با دولت آینده افغانستان گسترش خواهد داد.

مراسم تحلیف محمد اشرف غنی احمدزی به عنوان رییس جمهور و عبدالله عبدالله به عنوان رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان صبح امروز در حضور 1400 تن از مهمانان داخلی و خارجی در کابل پایتخت افغانستان برگزار شد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار