تقدیر از رتبه‌های برتر مرحله نهایی المپیاد دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مدیر کل انجمن‌های علمی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر از انتخاب طرح "بال پرنده" این دانشگاه به عنوان ایده برتر کشور خبر داد و گفت: در المپیاد علمی سال جاری 34 نفر از دانشجویان این دانشگاه در 7 رشته حایز رتبه‌های کشوری شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مالک نادری در مراسم تقدیر از المپیادهای علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برنامه های این اداره کل بخشی از سوی 16 انجمن دانشگاه و بخشی از سوی دانشجویان انجام می شود، افزود: چشم انداز این اداره تحقق روحیه کارآفرینی و فضای پرنشاط است که برای این منظور اقدام به اعطای تندیس زرین انجمن برتر کردیم.

مدیرکل انجمن‌های علمی و امور المپیادهای دانشجویی با تاکید بر اینکه این تندیس هر سال به یکی از انجمن های برتر اعطا می شود اظهار داشت: در اولین و دومین دوره تندیس زرین به دانشکده نفت و در سومین دوره آن به دانشکده کامپیوتر اعطا شد.

وی شناسایی فارغ التحصیلان برجسته شاغل به تحصیل در خارج از کشور را از اقدامات این اداره ذکر کرد و یادآور شد: برای این منظور اقدام به شناسایی 460 فارغ التحصیل برجسته شاغل به تحصیل در خارج از کشور شد.

نادری با اشاره به ایجاد مرکز ایده پردازی و نوآوری در دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشجویان با حضور در این مرکز باید ایده های خود را در مدت  9 ماه تبدیل به محصول کنند و برای این منظور از ایده های برتر تا سقف 5 میلیون تومان حمایت شده است و علاوه بر آن حمایت کنندگان این رویداد نیز تسهیلاتی را برای ایده های برتر در نظر گرفته اند.

وی با بیان اینکه مذاکراتی با فرابورس شد و قرار است ایده های برتر پس از داوری بر روی تابلوی فرابورس قرار گیرد، یادآور شد: در این راستا طرح "بال پرنده" دانشگاه در میان 400 ایده به عنوان طرح برتر انتخاب کشوری شد.

مدیرکل انجمن های علمی و امور المپیادهای دانشجویی به افتخارات دانشجویان دانشگاه در المپیادهای علمی اشاره کرد و گفت: در سال جاری 34 دانشجوی دانشگاه در المپیادهای علمی رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، فیزیک، کامپیوتر و ریاضی حائز رتبه های کشوری شدند.

وی در خصوص وضعیت رتبه های این دانشگاه در مرحله  المپیاد  گفت :در مرحله نهایی المپیاد در رشته مکانیک آقای حامد فلاح زاده ابرقویی رتبه یک، آقای علی ابراهیمی رتبه یک، در رشته شیمی آقای فرهاد ذاکرحسینی رتبه 2، در رشته مهندسی برق آقای عباس ابوالفتحی رتبه 4 و در رشته عمران آقای عباس رضامند رتبه 4 را کسب کردند.

دکتر رضا صراف شیرازی در این مراسم  با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه افزود: همت دانشجویان و اساتید این دانشگاه موجب شده است تا دانشگاه در جایگاهی که حق مسلم آن است قرار گیرد.

صراف ، تکریم دانشجو را از جمله اولویت‌های برنامه‌ای این معاونت نام برد و خاطر نشان کرد: رکن اصلی دانشگاه دانشجو است و موفقیت یک دانشگاه کسب نخواهد شد مگر آنکه دانشجو محترم شناخته شود.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به فراهم شدن برخی امکانات در این دانشگاه، یادآور شد: بزرگترین آزمایشگاه مخابرات فرکانس بالا تا 110 گیگا هرتز در این دانشگاه راه اندازی شده است ضمن آنکه این دانشگاه بنیانگذار راه اندازی دانشکده های هوافضا، مهندسی پرشکی، کشتی سازی و مهندسی پلیمر بوده است.

صراف با اشاره به تدوین آیین نامه استعدادهای برتر، خاطر نشان کرد: بر اساس این ایین نامه دانشجویانی که 3 ترم از 4 ترم را با معدل 17 گذرانده باشند می توانند در دو رشته تحصیل کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار