روزنامه المستقبل گزارش داد

500 نیروی آمریکایی در حد فاصل اسپایکر و سامرا مستقر شدند

روزنامه لبنانی المستقبل به نقل از منابع عراقی از استقرار 500 نیروی آموزش دیده آمریکایی در حد فاصل پایگاه نظامی اسپایکر و شهر سامرا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ منابع عراقی در مصاحبه با روزنامه لبنانی "المستقبل" فاش کردند که واشنگتن تیم امنیتی ویژه‌ای را که شمار آنها به 500 فرد آموزش دیده و مجهز به سلاح پیشرفته می‌رسد، مامور مقابله با عناصر داعش و ممانعت از استقرار آنها در مناطق شمالی عراق کرده است.

این منابع با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی بین پایگاه نظامی اسپایکر و شهر سامرا در استان صلاح‌الدین و در مناطق پیرامونی استان نینوا استقرار یافتند، افزودند: نیروهای آمریکایی در سامرا و تکریت و اطراف موصل مراکز ارتباطی، تسلط و اجرای عملیات ویژه را که با پایگاه مرکزی در خلیج فارس مرتبط است، ایجاد کرده‌اند.

براساس گفته این منابع، نیروهای آمریکایی مستقر در عراق به فعال‌سازی رایزنی‌های خود با سران قبایل سنی عراق برای فراخوان آنها به مقابله با داعش پرداختند.

این منابع با بیان اینکه شماری از سران قبایل به ویژه در سامرا و اطراف تکریت و نینوا به درخواست آمریکا پاسخ مثبت داده و تجهیز نیروهای خود را برای حضور در عملیات نظامی در شهرهای سنی‌نشین آغاز کردند، اضافه کردند: ساکنان سامرا ظرف چهار روز اخیر عناصری از نیروهای آمریکایی را در شهر خود مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار