معاون آموزشی وزارت علوم:

شورای عالی مهارت به زودی راه اندازی می‌شود/ انسجام بخشی دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای تاکنون در دست وزارت علوم بوده است

میلی منفرد گفت: شورای عالی مهارت در سطح وزارت علوم به زودی با ریاست وزیر علوم راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور که در سالن علامه دانشگاه تهران  برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با افزایش شهریه دانشگاه‌ها باید بگویم تک تک افزایش‌ها مصوب هیئت امنا بوده و با توجه به شرایط موجود بوده است چنانچه صندوق رفاه در این زمینه پشتیبانی مالی می‌کند که دانشجویان دچار مشکلات مالی نشوند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های کشور توسعه کمی و کیفی دوره‌های مهارتی است تا جوانان با گذراندن این دوره‌ها صلاحیت لازم را برای اشتغال در جامعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: انسجام بخشی بین مجموعه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای تا این لحظه در دست وزارت علوم بوده تا هم افزایی ایجاد شود چنانچه در این مسیر پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

میلی منفرد تصریح کرد: شورای عالی مهارت در سطح وزارت علوم به زودی راه اندازی می‌شود و ریاست این شورا بر عهده وزیر علوم، نائب رئیس این شورا، معاون آموزشی وزارت علوم و افرادی نیز از وزارتخانه‌های مختلف و صنایع است.

وی تصریح کرد: دو هزار و 600 موسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد که در هشت سال گذشته تعداد موسسات غیر انتفاعی از 80 واحد به 350 واحد رسیده است و این در حالی است که بحث کیفیت خط قرمز تمامی مراکز آموزش عالی بوده و با توجه به این حجم موسسات نیازی نبوده که موسسه‌ای جدید ایجاد شود.

در خواست تشکل‌های دانشجویی جهت گفتگو با رئیس جمهور

در ادامه محمود نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران گفت: دانشگاههای ایران پس از انقلاب توسعه کمی و کیفی زیادی را تجربه کرد و نقش اصلی تولید علم و فناوری را بر عهده گرفته است و بدیهی است نیازهای متنوع کشور با نقش آموزش عالی قابل تامین است. 

وی در ادامه به دغدغه‌های دانشگاهیان اشاره کرد و افزود: افزایش امتیازات دانشگاهها، سیاست‌های جذب هیئت علمی، فراهم شدن امکان رشد و نمو به دلیل ماهیت ذاتی علم و دانش و ایجاد تاکید و مرجعیت‌های خاص دانشگاهی در تاثیر نقش آفرینی موثر از جمله دغدغه‌های مسئولان دانشگاهی است. 
 
وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی در‌خواست دارند که در اولین فرصت و در هر مکانی که فرصت گفتگو با رئیس جمهور باشد  گفتگو داشته باشند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار