رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بزرگ کردن پرونده بورسیه دکتری نوعی بی‌تقوایی بود/نباید از هر بهانه‌ای برای برچسب زدن به حوزه علمی کشور بهره گرفت

زاهدی گفت: پرونده بورسیه دکتری در حال بررسی است و با توجه به بررسی تک تک پرونده‌ها اعلام جزئیات آن هنوز مقدور نیست اما آنچه مسلم است اغراق در خصوص این پرونده است که تخلفات آن نوعی بی‌تقوایی بوده است.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بررسی پرونده بورسیه دکتری هنوز ادامه دارد و با توجه به بررسی تک تک پرونده‌ها کمیته نظارت بر عملکرد وزارت علوم در این خصوص همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

وی گفت: آنچه مسلم است این است که اغراق و بزرگ کردن تخلفات این پرونده سیاسی کاری بوده است و نه 3 هزار نفری در کار بوده و نه تخلفات خیلی فاحشی برای مثال 460 نفر از مواردی که تخلف اعلام شده است مربوط به مربیان  دانشگاهها بوده که نیازمند مصوبه هیات امنا بوده‌اند و سایر تخلفات نیز از همین قبیل موارد بوده است.

وی با بیان اینکه حل ابهامات این پرونده به نفع فضای علمی آموزشی کشور است، خاطرنشان کرد: نباید از هر بهانه‌ای برای انگ چسباندن و بر چسب زدن به حوزه آموزشی کشور بهره جست و باید براساس مصالح نظام و جوانان کشور گام برداریم تا اعتماد جامعه نیز به ما از بین نرود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار