دستاوردهای دیگر در حوزه نانو؛

ساخت نانو دارویی با خاصیت کاهش حجم تومور مغزی

داروی آمفوتریسین، داروی موثر برای بیماری سالک تا 1 ماه و نیم دیگر به بازار خواهد آمد.

محمدرضا جعفری رئیس مرکز تحقیقات علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران گفت: سینادوکسوزوم داروی ضد سرطان با فن‌آوری نانو است که از مزیت‌های این دارو می‌توان به عوارض جانبی کمتر این دارو اشاره کرد.

وی افزود: داروی سینادوکسوزوم سبب می‌شود نانو ذره‌ها در بافت تومور تجمع پیدا کند و در ادامه این دارو با غلظت زیاد آزاد می‌شود و از این طریق حجم تومور را در مغز کاهش می‌دهد. 

رئیس مرکز تحقیقات علوم پزشکی مشهد با اشاره به خاصیت ضدالتهابی کورکومین اظهار داشت: بعد از اینکه داروی کورکومین توسط بدن جذب شد فاکتورهای التهابی را در بدن کاهش می‌دهد این دارو برای بیماری‌های التهاب روده، آب مروارید چشم و دیابت نوع 2 به کار می‌رود. 

جعفری ادامه داد: فرآورده‌های زیادی از کورکومین در بازار دنیا دیده می‌شود در این موارد مقداری از کورکومین جذب می‌شود.

وی ادامه داد: کورکومین در بازار دنیا حلالیت کمی دارد. داروی کورکومین خاصیت حلالیت چندین برابر نمونه‌های آن در دنیا را داراست. 

وی تصریح کرد: داروی آمفوتریسین B برای بیماری سالک به کار می‌رود این فرم نانو ذرات 80 نانو متری هستند کسی که این دارو را مصرف می‌کند دارو به عمق پوستش نفوذ می‌کند و از این طریق در از بین رفتن بیماری سالک تأثیر می‌گذارد.

رئیس مرکز تحقیقات علوم پزشکی با اشاره به عوارض جانبی داروی آمفوتریسین B عنوان کرد: داروی آمفوتریسین B عوارض جانبی چون سوزش، خارش را به همراه دارد این محصول حدود یک ماه تا یک ماه و نیم دیگر در بازار خواهد بود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار