عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران:

شورای سلامت دهان و دندان تشکیل شده است /درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

محمود میران با اشاره به تشکیل شورای سلامت دهان و دندان در وزارت بهداشت گفت: هدف این شورا نگرش و برنامه ریزی در خصوص آموزش بهداشت و رسیدگی به وضعیت بیمه‌ای درمانهای دندانپزشکی است.

دکتر محمود میران عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شورای سلامت دهان و دندان به اموری که مربوط به سلامت؛ بهداشت و درمان در خصوص بیماری‌های دهان و دندان است، می‌پردازد. 

 وی افزود: امیدواریم برنامه‌ای که برای بهداشت دهان و دندان تنظیم می‌شود سبب کاهش مشکلات حوزه دندانپزشکی شود. 

وی با بیان اینکه این شورا بیشتر به مسائل بهداشتی توجه دارد، تصریح کرد: با رعایت یکسری مسائل بهداشتی و نکات اولیه می‌توان سلامت دهان و دندان را تامین کرد

 وی همچنین در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی اذعان داشت: اصولا بیمه گر‌ها تمایلی به مسائل درمانی دندانپزشکی نشان نمی‌دهند که در سیاست‌های جدید به این موضوع رسید گی می‌شود تا مقدار زیادی از درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه‌ای بروند. 

به گفته عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران ۹۰ درصد هزینه درمان‌های دندانپزشکی توسط بیمار پرداخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلاتی در سلامت و بهداشت دهان و دندان افراد شده است. 

دکتر میران خاطرنشان ساخت: در شورای سلامت دهان و دندان که در وزارت بهداشت و درمان تشکیل گردیده، قرار است در زمینه مسائلی از قبیل درمان، بیمه و بهداشت تصمیم گیری شده و سیاست‌های کلی ترسیم گردد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.