میزان اضافه وزن در یک خانم باردار چقدر است؟

یک بارداری خوب و سالم، در شرلیطی است که هم مادر و هم جنین در آن سالم باشند و تغذیه مهمترین عامل در تضمین سلامت مادر و جنین است.

دکتر نیستانی، ‌متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: میزان افزایش وزن طی بارداری بسیار مهم است و ارتباط زیادی با وزن قبل از بارداری دارد به طور معمول میزان مجاز و استاندارد افزایش وزن در خانم کم وزن ۱۸ – ۱۷ کیلوگرم و در خانم پر وزن ۷-۸ کیلوگرم است.

دکتر نیستانی افزود: میان وعده برای خانم باردار اهمیت ویژ‌ه‌ایی دارد و باید به گونه‌ای انتخاب شود که ضمن تامین بخشی از نیاز تغذیه‌ای روزانه و تامین ویتامین و املاح ضروری بدن، جوابگوی بخشی از کالری خانم باردار هم باشد، ضمن اینکه فاصله مصرف غذا تا میان وعده نباید بیشتر از ۳ ساعت باشد.

وی ادامه داد: بهترین میان وعده مغزدانه‌ها است که با داشتن فیبر غذایی کافی بخشی از نیاز فیبر روزانه را مرتفع می‌کند. ضمن اینکه حاوی زینک، ‌روی، ‌ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌های محلول در چربی است البته محتوای کالری بالای مغز دانه‌ها، باید مورد توجه قرار گیرد.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف میوه‌های تازه هم انتخاب خوبی برای میان وعده است و نکته مهم در مورد مصرف آب میوه است که به طور معمول یک لیوان آب میوه، ‌ معادل ۲ میوه متوسط است ضمن اینکه محتوای فیبر کمتری دارد و برای خانم‌های بارداری که دچار اختلال قندخون هستند، انتخاب مناسبی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.