طلوع کیان:تدارک 25 برنامه زورخانه ای برای اجلاس و جشنواره ICCN

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای گفت: اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس (ICCN 2014 ) با 25 برنامه ویژه معرفی آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فرهاد طلوع کیان گفت: با توجه به ثبت آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران در یونسکو با ویژگی های سنتی، معاصر، پویا، فراگیر، متشکل و دارای شالوده اجتماعی سعی شده تا از فرصت میزبانی اصفهان برای برگزاری اجلاس و جشنواره میراث فرهنگی ناملموس جهت آشنایی 400 میهمان خارجی از 40 کشور و 150 شهر جهان بهترین بهره را ببریم.
 
رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای افزود: 25 برنامه تدارک دیده شده تا این ورزش آیینی به خوبی معرفی شود.

وی ادامه داد : همنوایی مرشدان در افتتاحیه برای معرفی موسیقی پهلوانی و ادبیات حماسی و تربیتی زورخانه، اولین ویژه برنامه ای بود که با استقبال بسیار مناسبی رو به رو شد. 22 برنامه اجرای ورزش آیینی پهلوانی و زورخانه ای در اماکن مختلف شهر اصفهان مثل میدان امام علی (ع) و باغ غدیر نیز تدارک دیده شده است. کارگاه آموزشی با تدریس  علی اکبر ولایتی با توجه به تالیف دوره 5 جلدی دانشنامه جوانمردی توسط ایشان با بهره گیری از ترجمه همزمان در کتابخانه مرکزی شهر اصفهان برگزار خواهد شد. برنامه ویژه ای نیز برای اختتامیه در چهلستون با حضور رییس مجلس شورای اسلامی  تدارک دیده شده که مجموعاً 25 برنامه ویژه آیین های پهلوانی و زورخانه ای را شامل می شود.
 
طلوع کیان در پایان ضمن تقدیر از شهرداری اصفهان و تلاشهای هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان اصفهان یادآور شد: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ورزش پهلوانی و زورخانه ای 95 درصد از برنامه های فوق را با اتکا به توانایی های فنی و مدیریتی خود به نحو احسن برگزار می کند و این نشان دهنده ظرفیت بالای اصفهان برای میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار