رئیس پلیس راهور:

کاهش سوانح رانندگی از سال 89 تاکنون/جریمه ابزار بازدارندگی و جلوگیری از تخلفات است

رئیس پلیس راهور گفت:‌ افرادی که تخلف می کنند و جریمه می‌شوند در درجه اول این جریمه‌ها برای سلامتی آن‌ها است اما جریمه هدف نیست بلکه ابزاری برای بازدارندگی و جلوگیری از تخلفات است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهور در حاشیه همایش ملی طلایه داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا شما با جریمه موافقید با مخالف؟ عنوان کرد: سخت‌ترین کار جریمه کردن است و ما امیدوار هستیم روزی اتفاق بیافتد که هیچ تخلف نکند و جریمه نشود تا این بابت ریالی به خزانه واریز نشود.

وی در ادامه افزود:‌اگردرجایی که نیاز است  جریمه‌ای صادر می‌شود به جهت حفظ سلامتی خود فرد، سرنشینان و همه مردم است و در هر صورت هدف  جریمه نیست بلکه اصل بر این است که هیچ کس تخلف نکند.

سردار مؤمنی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که برخی‌ها از میزان بالای واریزی جریمه به خزانه دولت خبر می‌دهند و برخی نیز معتقدند که میزان جریمه در کشور ما نسبت به سایر کشورها که خودرو دارند رقم پایینی است و شما به کدام یک از این مطالب اعتقاد دارید گفت:‌ هر کشوری با توجه به شرایط بومی، فرهنگی و اجتماعی خود پول می‌گیرد اما در مجموع قوانین در کشور ما پس از چهل سال بازنگری شد.
 
وی ادامه داد:‌ در پایان سال 89قانون جدید راهنمایی و رانندگی پس از چهل سال تصویب و در سال 90اجرا شد و از آن سال تاکنون شاهد کاهش سوانح و حوادث هستیم و این قوانین در مقایسه با چهل سال گذشته بازدارنده‌تر و بهتر بوده است و امیدوار هستیم که روند کاهش استمرار داشته باشد.

سردار مؤمنی با اشاره به این که رانندگان درکشور ما بیش از 90درصد قوانین را رعایت می‌کنند عنوان کرد: افرادی که تخلف می‌کنند و جریمه می‌شوند  در درجه نخست این جریمه ها برای سلامتی آنان است اما جریمه هدف نیست بلکه ابزاری برای بازدارندگی و جلوگیری از تخلفات است.

رئیس پلیس راهور در خصوص سایت همیاران پلیس خاطرنشان کرد: امروز با همکاری آموزش و پرورش سامانه همیاران پلیس افتتاح شد که به موجب آن اخبار و اطلاعات همیاران پلیس در این سامانه قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: افرادی که قصد عضویت در این سامانه را دارند می‌توانند به این سامانه وارد شوند و ثبت نام کنند که پس از آن کارت و حکمی برای آنان صادر می‌شود.

سردار مؤمنی در پایان خاطرنشان کرد:افتتاح این سامانه پل ارتباطی بین پلیس و آموزش و پرورش و دانش آموزان است و ما معتقد هستیم که پس از افتتاح این سامانه تسهیلات در کار و افزایش انضباط در آینده محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جریمه ، قوانین ، تخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار